Aardenburg JO15 – Vogelwaarde JO15

Voor onze eerste competitiewedstrijd moesten we helemaal naar Aardenburg. Voor de wedstrijd kregen we van Job een pep-talk en we namen de opstelling door. Yannick en Roy leidden weer de warming-up, zoals gewoonlijk.
Aardenburg trapte de wedstrijd af. We begonnen de wedstrijd met goed overspelen, waardoor we veel op de helft van de tegenstander waren. Toch lukte het de tegenstander om het eerste doelpunt te maken. Binnen korte tijd was het gelukkig snel 1-1 door een uitgestoken voet van Wouter en een foutje van de keeper van Aardenburg.
De aanvoerder van Aardenburg schoot later de bal met een noodgang langs Thijs; 2-1. Voor de rust kregen we nog een vrije trap net buiten het 16-meter gebied. Xander draaide de bal perfect rechts in de bovenhoek! We gingen de rust in met 2-2.

Na de rust duurde het niet lang of Aardenburg maakte 3-2.  Joel lukte het om door de verdediging te komen, maar hij schoot over. Kaj raakte geblesseerd en ik mocht het veld op. Al snel kreeg ik de mogelijkheid om op doel te schieten. Maar er stond een keeper in de weg. Die kon de bal niet vangen, zodat ik hem alsnog  kon scoren: gelijkspel 3-3. We speelden net als de vorige wedstrijd netjes samen, waardoor we een aantal kansen kregen. Helaas lukte het niet om ze allemaal in het doel van Aardenburg te krijgen. Weer kregen we een vrije trap in de buurt van de 16. Xander nam de vrije trap weer perfect. De keeper hield de bal niet goed genoeg tegen, waardoor we weer op voorsprong kwamen: 3-4. Wouter raakte geblesseerd, zodat Kaj het veld weer in kon.
Niet snel daarna kon door goed samenspelen Xander ons verder op voorsprong brengen, het werd 3-5. Aardenburg trapte weer af vanaf de middenstip en voor we het wisten had de aanvoerder 4-5 gemaakt. Thomas werd gewisseld voor Wouter. Gelukkig wist Xander er in de laatste minuut nog 4-6 van te maken.

Het was een hele leuke wedstrijd met veel actie en doelpunten. Hopelijk houden we het de hele competitie zo vol.

17 september 2016
Liam Stuck