Eerste zege voor het nieuwe JO13-2

Wat een luxe voor een dorpje als Vogelwaarde. Dat er wegens overschot aan spelers een tweede “D”-team opgericht moest worden. Vandaag, 24 september 2016, werd een historische dag: het nieuwe D2-team, vanaf dit seizoen JO13-2 geheten, behaalde zijn eerste overwinning!!! En wat voor één. HVV’24/Clinge werd met 7-1 opgerold. Het was niet eens geflatteerd.

Dit nieuwe, jonge team (gemiddelde leeftijd: 11,0 jaar) kende een moeizame seizoensstart. De spelertjes moesten zichtbaar wennen aan het grote veld, aan buitenspel en aan elkaar. Een grote uitdaging dus voor de eveneens jonge trainer Koen en zijn zeer ervaren assistent Edwin. De openingswedstrijd van het seizoen, voor de beker tegen Cadzand/Groede JO13-2, werd weliswaar nog met 4-4 gelijkgespeeld, maar dit voelde als een nederlaag omdat een 4-1 voorsprong uit handen werd gegeven. Een week later, opnieuw voor de beker, speelden ze één helft niet onaardig, maar delfden ze uiteindelijk fysiek en conditioneel met 2-0 het onderspit tegen Hoek/Philippine JO13-2.
Vorige week begon het dan echt, de eerste competitiewedstrijd, meteen naar het grote Terneuzen. Al gauw bleek dat onbegonnen werk en hoewel er aardig verdedigd werd, was Terneuzen JO13-3 een flinke maat te groot. Na 2x een half uur stond er 6-0 op het scorebord.

Maar vandaag kwam dan eindelijk die bevrijdende, onvergetelijke overwinning. Vogelwaarde zat meteen goed in de wedstrijd en in één van de eerste aanvallen was het meteen raak. Milan v.E. kon binnentikken na een lage voorzet van Damian. Daarna bleef Vogelwaarde aandringen en de 2-0, een hard schot van Damian in de kruising, kwam dan ook niet uit de lucht vallen. Casper maakte er met een heuse ‘Robben’-actie (opkomen over de rechterflank en vanaf de rand van de 16 met zijn linker binnenschieten) 3-0 van. Daarna nam Vogelwaarde onbewust wat gas terug, waardoor HVV/Clinge beter in de wedstrijd kwam. Met een tegentreffer tot gevolg, een laag schot, onhoudbaar voor de keeper. Ruststand 3-1.
Direct na het begin van de tweede helft werden de overgebleven illusies van HVV/Clinge definitief de grond in geboord.  Milan v.E. koos opnieuw goed positie en kon eenvoudig de 4-1 binnenschieten. Uiteindelijk wist Vogelwaarde uit te lopen naar 7-1 via een hard diagonaal schot van Damian, een prachtig doelpunt van Sam (hij draaide zich met zijn linker vrij en schoot met rechts prachtig in de rechter-bovenhoek; Ziyech zou jaloers geweest zijn) en een laatste goal van Damian. Eindstand: 7-1. En daar viel niks op af te dingen.

Wedstrijd:
Vogelwaarde JO13-2 – HVV’24/Clinge JO13-4  7-1 (3-1)
Datum: 24-09-2016
Doelpunten Vogelwaarde: Damian 3x, Milan v.E. 2x, Casper, Sam
Selectie Vogelwaarde:  Casper, Damian, Haakon, Hanna, Milan B, Milan v.E., Orlando, Reinaldas, Romano, Sam, Siem, Timon