Nieuw alarmsysteem in kantine

De kantine van VV Vogelwaarde beschikt sinds vandaag over een nieuw alarmsysteem, zodat onze
eigendommen optimaal beveiligd zijn. Het komt namelijk nog regelmatig voor dat sportkantines het doelwit zijn van inbraak, ondanks dat er vaak weinig kostbaars te halen valt. Het nieuwe alarm staat direct in contact met de meldkamer. Alleen vrijwilligers met een speciale alarmbadge kunnen het alarm uitzetten en de kantine betreden. Indien het betreden van de kantine voor een langere periode gewenst is, (bijvoorbeeld voor het jeugdtoernooi, jeugdweekend of de beach) kan er een badge/code beschikbaar gesteld worden voor deze periode. Een verzoek hiervoor kan worden ingediend bij het bestuur.

Instructie
Alle (jeugd-)trainers, begeleiders en andere vrijwilligers hebben afgelopen vrijdag een instructie ontvangen over het nieuwe alarm en de praktische zaken die de invoering van het nieuwe alarm met zich meebrengt (o.a. ten aanzien van spelerspassen, kledingtassen, etc.). Heb je deze niet gehad of per ongeluk gemist? Neem dan even contact op met onze secretaris, Marco Corthals.

Beschikbaarheid AED
De AED blijft in de kantine hangen! Dit is een weloverwogen keuze. Het is namelijk zo, dat wanneer het
alarmsysteem afgaat er direct hulpdiensten ingeschakeld worden. Ook belt de meldkamer als het
alarm afgaat direct een van de bestuursleden op. Wanneer je dus de AED uit de kantine haalt, gaat het
alarmsysteem af en is hulp onderweg. Een fijn idee toch?! Natuurlijk moet je in zo’n geval ook altijd 112 blijven bellen!