Vogelwaarde klopt koploper Nieuw-Borgvliet

Zondag 30 april ontving Vogelwaarde koploper Nieuw-Borgvliet. De club uit Bergen op Zoom zou bij een overwinning zeker zijn van de titel, maar werd door een fel en goed spelend Vogelwaarde met een dikverdiende 3-1 nederlaag terug naar huis gestuurd. Hierdoor blijft de titelstrijd in de 5e klasse A nog spannend, waar WVV’67 ook nog kansen heeft.

De beginfase was dan ook voor Vogelwaarde. De thuisclub, die nog een kleine kans heeft op een periodetitel, oogde fel en gretig tegen een matig Nieuw-Borgvliet. Vanuit een goede organisatie kwamen de groen-witten er met regelmaat gevaarlijk uit, maar het ontbrak net aan het laatste balletje. Maar na een halfuur spelen kwam daar verandering in. Een afgeslagen vrije trap werd wederom over de verdediging gelegd, waar Martijn vP ontsnapte aan buitenspel. De bal kon net voor de uitkomende keeper in het doel gewerkt worden met een fraaie lob. 1-0 en gezien het spelbeeld een verdiende tussenstand. Toch wist Nieuw-Borgvliet al snel gelijk te maken. Waar al eerder dreiging kwam vanuit de flanken, was het nu wel raak. Een voorzet vanaf rechts werd binnen gekopt en de koploper kwam langszij: 1-1. Al snel hierna was het rust.

Na de rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. Vogelwaarde stelde zich goed op, en daar wist Nieuw-Borgvliet weinig tot geen raad mee. Slordig spel, wellicht kampioenstress, zorgde voor veel balverlies. De thuisclub wist daar pas later in de 2e helft meer tegenover te stellen.. en dat leverde ook gelijk een ‘Messiaanse’ goal op van Jeffrey Geers. Op links passeerde hij al 2 man, en in de 16 speelde hij nog 3 man, waaronder de keeper, het spreekwoordelijke bos in.. en schoof rustig binnen. 2-1! De tussenstand was nog niet getweet (of geliked door WVV’67) of de 3-1 lag al in het netje. Nieck kwam op rechts door en wist de ver uitkomende doelman te ontspelen. Onze eigen Usain Bolt legde de bal dan ook rustig in het netje en de wedstrijd was gespeeld: 3-1. Niet veel later werd het nog bijna 4-1, maar Nieck schoot de bal na een knappe actie bovenop de lat. Na ruim 90 minuten floot de prima leidende scheidsrechter af: Een dikverdiende winstpartij voor Vogelwaarde, en Nieuw-Borgvliet moet minimaal het kampioensfeestje uitstellen, of wie weet nog meer..

A.s. zondag spelen we op en tegen Koewacht. Graag tot dan!