Vogelwaarde zet negatieve reeks in beker voort

Afgelopen week kwam er bij Rudestats de naam van VV Vogelwaarde voorbij. Al 7 wedstrijden wacht ons vlaggenschip op een zege in de beker. Zaterdag tegen Veere was een mooi moment om deze trend te doorbreken. Hoe anders verliep het op het sportpark in Vogelwaarde. Vogelwaarde startte zeer fel en mocht na 10 minuten al scoren. Na 20 minuten werd het spel echter minder en 10 minuten voor de rust mocht op een zeer kort tijdsbestek de uitploeg 3 keer scoren. Uiteindelijke werd de wedstrijd met 1-7 verloren.

Een mooi debuut voor Mathijs. Na 10 minuten speelt de verdediging van Veere de bal te kort terug op de keeper en onze nieuwe spits was er als de kippen bij om de 1-0 te maken. Veel mensen zagen een fel en goed voetballend VV Vogelwaarde, waarbij veel hoop werd gevestigd voor het komende seizoen. Hoe anders verliep het restant van de eerste helft. Veere kon al snel de 1-1 maken en vanaf de 38e tot en met de 42e minuut kon Veere zelfs 3 doelpunten maken, waardoor de ruststand op 1-4 uitkwam.

In de rust werd het beduidend slechte slot van de eerste helft geprobeerd recht te trekken, maar de tweede helft werd een kopie van de eerste helft. Een goed spelend Vogelwaarde in het begin van de tweede helft, maar al gauw werd het spel minder scherp. Twee zeer snelle aanvallers konden in het laatste kwartier dwars door de verdediging lopen om de 1-5 en 1-7 voor te bereiden, en tussendoor viel nog de 1-6 uit een (onterechte) strafschop. Al met al een slecht resultaat voor ons eerste elftal in een wedstrijd waarin het team 2 gezichten liet zien. De uitslag was dan ook wel iets geflatteerd.

Volgende week voetbalt het eerste elftal wederom thuis, dit maal tegen een oude bekende. Het naar de zaterdag overgestapte Kwadendamme komt op bezoek. In verband met de Bosse Pielenloop begint de wedstrijd om 18:30 uur. Hopelijk komen jullie massaal supporteren.