Zaterdag is het zover: de 1e Bosse Pielenloop

Voetbalvereniging Vogelwaarde laat zaterdag 16 september 2017 de bal even voor wat het is. Die dag organiseert de vereniging de eerste editie van de ‘Bosse Pielenloop’, een mooie nieuwe trimloop door de Oost-Zeeuws-Vlaamse polders.

Nieuw jasje

Helemaal nieuw is de Bosse Pielenloop overigens niet; in de jaren ’80 vond er in Vogelwaarde ook al een hardloopwedstrijd plaats onder die naam, georganiseerd door de toenmalige stichting Walhalla. Enkele enthousiaste lopers binnen de voetbalvereniging besloten onlangs de loop een nieuw leven in te blazen.

Bochtige dijken en mooie kreken

Zaterdag 16 september kunnen hardlopers en joggers uit de regio kiezen uit twee afstanden: 4,6 kilometer of 10,2 km. De organisatie heeft twee prachtige routes uitgestippeld door de polders rond Vogelwaarde, die de lopers onder andere over bochtige dijken en langs de mooie Vogelkreek voeren. Voorafgaand aan het grote werk vindt een Kidsrun van 700 meter plaats door het plaatselijke wandelbos, voor kinderen van 6 t/m 12 jaar. Alle deelnemers aan de KidsRun ontvangen na afloop een mooi aandenken. Daarnaast gaan de winnaars van de KidsRun (opgedeeld in 6 t/m 9 en 10 t/m 12 jaar) natuurlijk met een mooie beker naar huis. Na afloop van de lange afstanden is er voor de volwassen lopers een tombola met mooie prijzen, op basis van het startnummer.

Programma

Inschrijven voor de loop kan van 13.30 tot 14.30 uur, in de kantine van VV Vogelwaarde aan de Bossestraat 46. De Kidsrun gaat om 14.30 uur van start. De lopers voor de langere afstanden starten om 15.00 uur. Rond 15.45 uur weten we dan wie Mark de Jonge, de winnaar van de laatste Bosse Pielenloop in 1989, opvolgt!

Meer informatie

Meer praktische informatie over de Bosse Pielenloop vind je hier. We hopen uiteraard ook op veel deelnemers uit de eigen vereniging!

Omroep Zeeland Radio besteedde afgelopen donderdag al aandacht aan de terugkeer van de Bosse Pielenloop. Beluister het fragment hier!