Vogelwaarde doorbreekt negatieve reeks in beker

Acht wedstrijden was het geleden dat Vogelwaarde een bekerwedstrijd won. Nu tegen Kwadendamme kon het echter wel zijn slag slaan in een zaterdagavondduel. Door doelpunten van Jeffrey, Kevin van den Branden en Louis Cornelissens kon het vlaggenschip de beker toch nog positief eindigen.

De eerste helft was wat aftastend. Vogelwaarde liet zien dat het beter was dan Kwadendamme, maar door veel schoonheidsfoutjes, kon het niet opbouwend voetballen. Na 23 minuten was het echter wel Kevin van den Branden die met zijn watermerk, een hard schot van grote afstand, de bal in het Geel-Zwarte doel joeg. Voor de rest kenmerkte de eerste helft zich wederom met wat weinig concentratie en veel fouten, maar de ruststand was 1-0.

Na de rust verbeterde Vogelwaarde het spel wat, maar na een kwartier voetballen kon Kwadendamme alsnog de 1-1 maken. Vogelwaarde wist echter de rug te rechten en na 61 minuten voetballen kon Louis met zijn befaamde venijnigheid de bal in het doel plaatsen: 2-1. Een paar minuten later vanuit het midden een goede steekbal op Jeffrey, die met een geplaatst schot de bal achter de doelman kon leggen. 10 minuten voor tijd zette Jeffrey met een harde streep de eindstand van 4-1 op het (virtuele) scorebord.

Vogelwaarde liet zien flexibel te zijn en wist de wedstrijd alsnog met winst over de streep te trekken. Een goed begin, want volgende week mag Vogelwaarde 1 de competitie starten in en tegen Schoondijke. De wedstrijd op sportpark de Molenkreek begint om 14:30. Jullie zijn van harte welkom!