Nieuwe lichting Mini’s van start

Afgelopen zaterdag begon dan eindelijk ‘officieel’ het seizoen voor een nieuwe lichting voetballertjes bij VV Vogelwaarde: de Mini’s (JO7-1, om maar in KNVB termen te blijven) speelden hun eerste wedstrijden in het groen-wit tijdens een toernooitje in Terneuzen.

De tegenstanders logen er niet om: Terneuzen JO7-1 en Terneuzense Boys JO7-3 waren de ploegjes waar de pupillen van trainers Sander & Sander het voor het eerst tegen mochten opnemen. De voorbereiding op het nieuwe seizoen was voor Vogelwaarde JO7-1 nog maar 3 weken geleden begonnen. Bij de tegenstanders waren ze duidelijk al wat langer bezig. De ploegjes uit Terneuzen herbergden veel spelers die al wat langer op voetbal zitten en dus was het krachtsverschil groot. Al weerden onze mini’s zich kranig; de eerste partij tegen ‘de Boys’ werd zelfs maar met minimaal verschil verloren!

Uiteindelijk gingen de 4 potjes (2x tegen elke ploeg) helaas toch allemaal verloren. Maaaaaaaaar: de inzet was super, we hebben zelf ook een keer of 5 kunnen scoren én het belangrijkste: de kids hadden er enorm veel plezier in! Mooie dribbels, goede verdedigende acties en prima schoten op doel stemden de trainer en de meegereisde supporters in ieder geval tevreden. Ian en Anaïs als slot op de deur, Liam, Wessel en Raff met de wat meer aanvallende impulsen… En dan was Tijn er zaterdag nog niet eens bij. Gaat helemaal goed komen dit seizoen! Jullie gaan nog van deze gastjes (en meisje!) horen.