Puntendeling in Schoondijke

Een zenuwachtige eerste helft en tactische tweede helft typeerden de twee gezichten van deze wedstrijd. Vogelwaarde speelde de eerste helft niet scherp, leed veel balverlies en creëerde ook geen goede kansen. Met de rust stond dan ook een stand van 1-0 op het bord. De tweede helft was vele malen beter, waardoor Vogelwaarde uiteindelijk door twee doelpunten van Mathijs een 2-2 stand over de streep kon trekken.

Vogelwaarde startte absoluut niet scherp aan de wedstrijd. Het creëerde weinig kansen tegen een matige tegenstander. Spelers verstopten zich in de wedstrijd en durfden niet te voetballen, waardoor we zelf Schoondijke in de wedstrijd lieten komen. Oude bekende Zaha, die al een aantal jaren de dienst uit maakt bij Schoondijke was dan ook de speler die de 1-0 op het scorebord zette. Met deze stand gingen we dan ook de rust in.

Na rust zagen we een feller Vogelwaarde dat probeerde te voetballen en de schroom van zich af had gegooid. De 1-1 werd ingeleid door een prachtige aanval die begon bij keeper Bas en via Rudi, Jeffrey en Bjorn bij Mathijs aankwam die de bal behendig in de verre hoek legde. Schoondijke begon toch wat feller te voetballen en kwam een aantal keer gevaarlijk bij het doel, waarbij ook nog het aantal vrije trappen voor het groen-witte doel aardig mee wogen. Puik keeperswerk van Bas weerhield de thuisploeg er van de score te verhogen. Het was echter aan de andere kant van het veld dat de scheidsrechter voor een doelpunt kon fluiten. Wederom Mathijs was er als de kippen bij toen een schot afketste op de keeper. Alhoewel de goal lichtelijk naar buitenspel rook, vlagde de altijd neutrale assistent-scheidsrechter van Schoondijke niet en stond de 1-2 op het bord. Helaas stond deze stand niet al te lang op het bord, aangezien een ingebrachte geel-rode speler van dichtbij de bal achter Bas kon schieten. Al met al een wedstrijd met twee gezichten, al mogen we (waar de PZC dit al een topper noemde) niet klagen met een 2-2 uitslag.

Op de terugweg naar Vogelwaarde belanden we nog per ongeluk in Terneuzen, waarna we met 1 punt in de tas terug keerden. Volgende week staat de wederom moeilijke wedstrijd tegen Hulsterloo op het programma. Hulsterloo heeft weer een blik met spelers opengetrokken, waardoor we niet weten met welk elftal ze op komen draven. Zondag was Hulsterloo vrij. U bent allen van harte welkom om zondag 1 oktober de wedstrijd te komen bekijken om 14:30. Tot dan!