3e scoort er lustig op los

Het 3e is de competitie goed begonnen. De 1e wedstrijd van het seizoen werd weliswaar nog onnodig met 2-5 verloren, maar de afgelopen twee wedstrijden werden overtuigend gewonnen. Vorige week werd Ria W. 3 met 1-5 verslagen en afgelopen zondag werd het maar liefst 7-0 tegen Graauw 4.

Daarbij moet wel gezegd worden dat Ria W. 3 en Graauw 4 na drie wedstrijden onderaan de ranglijst bivakkeren. Maar goed, ook tegen de mindere tegenstanders moet je de ballen er wel in krijgen… Dat ging afgelopen zondag in de 1e thuiswedstrijd van het seizoen tegen Graauw 4 aanvankelijk nog erg moeizaam. Het waren waarschijnlijk de zenuwen vanwege het massaal opgekomen publiek. Of zou het de afwezigheid van coach Harm geweest zijn (die overigens prima vervangen werd door onzen Marc)? Of misschien lag het aan de prachtige nieuwe tenues van sponsor Mangnus, die vandaag voor het eerst gebruikt werden. Feit is dat Vogelwaarde zwak aan de wedstrijd begon. Gelukkig maakte Graauw daar geen gebruik van. De grootste kansen waren dan ook alsnog voor Vogelwaarde, maar onder andere Dijardas en Bram verzuimden grote kansen om te zetten in doelpunten. Toch was het Bram die uiteindelijk de ban brak. En hoe. Een prachtig geplaatst afstandsschot viel via de onderkant van de lat in de rechtse bovenhoek. Vogelwaarde kreeg nog wel een tegenvaller te verwerken toen Joram geblesseerd het veld moest verlaten en ook Koen uit voorzorg naar de kant werd gehaald.

De thee deed Vogelwaarde echter goed. Na rust pakte de thuisploeg direct het initiatief en werd Graauw 4 gedegradeerd tot figurant. Al binnen 20 minuten stond het 4-0 na een loepzuivere hattrick van Sander, die vorige week nog aanvoerder was maar deze week door assistent coach Jimmy aanvankelijk op de bank werd geposteerd. De 5-0 kwam, na een fraaie steekbal van Sander, op naam van opnieuw Bram. En niet veel later tekende de bonkige spits zelf weer voor de 6-0, met een fraai stiftje over de uitkomende keeper. De gretigheid bij het duo, vorig jaar nog actief in het 2e, straalde er vanaf. Maar ook de rest van de ploeg scoorde in de 2e helft een dikke voldoende. De achterhoede kwam geen moment in de problemen en ook alle invallers (en dat waren er heel wat met een selectie van 16 man), presteerden naar behoren. Het slotakkoord was opnieuw een 1-2tje tussen Sander en Bram. Uit een prima corner van Sebastian kopte Sander op de lat, waarna Bram de afvallende bal voor het intikken had. Beide heren deden dus goede zaken voor het topscorersklassement! De score had zelfs nog beduidend hoger uit kunnen vallen, maar het vizier van o.a. Merijn, Yarno en Dijardas stond minder scherp deze middag.

Volgende week is het 3e vrij. De week erna staat de lastige uitwedstrijd tegen koploper Hontenisse 5, met onder andere oud-Vogelwaarde spelers Michel N en Jeroen V, op het programma.