Zorg voor 1 november voor een correcte spelerspasfoto

Vanaf 1 november kun je als speler niet meer je spelerspasfoto op de digitale spelerspas wijzigen via de wedstrijdzaken-app of voetbal.nl-app. Pas na het einde van dit voetbalseizoen kun je je pasfoto weer zelf wijzigen. Zorg daarom dat je voor 1 november een correcte spelerspasfoto hebt! Dit geldt voor alle voetballers vanaf de leeftijdscategorie Onder 12 en ouder. We vragen alle trainers de komende week te controleren of je een geschikte foto op je digitale spelerspas hebt staan.

Aan welke eisen moet een spelerspasfoto voldoen?

Het hoeft niet een officiële pasfoto te zijn. Belangrijk is dat in alle redelijkheid verwacht kan worden dat de scheidsrechter het een goedgelijkende foto vindt. Geen zijaanzichten, geen gezichten van te grote afstand en geen petjes of zonnebrillen. En zorg voor een foto met voldoende contrast. Neem niet het risico dat de scheidsrechter je identiteit niet kan vaststellen.

Waarom kun je de foto na 1 november niet meer wijzigen?

De KNVB heeft hiervoor – op verzoek van de clubs – gekozen, om te voorkomen dat niet speelgerechtigde leden (of niet-leden) voor een bepaalde wedstrijd opgesteld kunnen worden door zijn of haar foto tijdelijk digitaal ‘te plakken’ op de digitale spelerspas van een ander, wel speelgerechtigd lid.