Vogelwaarde wint enerverende derby door veerkracht

Het zag er de eerste helft nog niet naar uit, maar het eerste elftal won afgelopen zondag na een enerverende slotfase toch nog bij buurman SDO’63!

Vogelwaarde was de eerste helft beter dan SDO’63, maar door persoonlijke fouten kon SDO’63 toch al voor rust uitlopen tot een 2-0 voorsprong. Kevin van den Branden en Jeffrey Geers kregen daarvoor al goede mogelijkheden om Vogelwaarde op voorsprong te zetten, maar het vizier stond helaas nog niet op scherp. Keeper Van Waterschoot van SDO’63 bleek een duidelijke sta-in-de-weg. Hij verving de vaste keeper Jordi Wouters, zoon van onze oud-trainer Ivo, die anderhalve week geleden een ernstig verkeersongeluk heeft gehad en nog steeds in het ziekenhuis in Gent ligt. We wensen Jordi, zijn familie en SDO’63 ook namens deze weg veel kracht en sterkte toe!

In de rust werd Vogelwaarde weer op scherp gezet. De tweede helft moest er met veel druk vooruit gevoetbald worden, met dien verstande dat we ook meewind hadden. Vogelwaarde trok langzamerhand de wedstrijd naar zich toe. Het lukte alleen nog steeds niet om de vele kansen af te maken. De gemoederen liepen in de derby af en toe hoog op. De scheidsrechter vond het dan ook tijd voor verandering en deelde trainer De Kunder mede dat het trainersduo Koekoek-Stoffijn de wedstrijd over de streep moest trekken. Toen een minuut of 10 later ook verdediger Rob Hermus richting de kleedkamers moest vanwege het duwen van een tegenstander, dachten velen dat de wedstrijd gespeeld was. Maar hoe anders verliepen de laatste 15 minuten…

Een snelle aanval werd opgezet en de voor Justin gewisselde Nieck Elderson (helemaal uitgerust terug van vakantie) werd op rechts weggestuurd. Hij troefde de verdediging en keeper Van Waterschoot af en legde de bal beheerst in het net. Door deze aansluitingstreffer kreeg Vogelwaarde vleugels. Jeffrey, die niet zijn beste wedstrijd speelde, kon nog geen minuut later de verdediging omspelen en schoot de bal in het geel-zwarte doel. Maar de gifbeker voor SDO’63 was nog niet leeg. In de laatste minuut werd onze opstomende rechtsback Bjorn onreglementair gestuit in het strafschopgebied van SDO’63, waarna de jonge leidsmanterecht naar de stip wees. Jeffrey eiste de bal op en bewees zijn klasse door de penalty beheerst in het doel te werken. Niet veel later was het einde wedstrijd en kwam de ontlading bij alles was groen-wit was los.

Wat een wedstrijd! Voor de 3e keer achter elkaar won Vogelwaarde met 3-2. Volgende week wacht Sluiskil, een tegenstander waar Vogelwaarde het altijd lastig tegen heeft. Sluiskil is echter in een vrije val beland en staat op dit moment op de laatste plaats met een doelsaldo van -25. We hebben echter tegen Corn Boys bewezen dat geen enkele wedstrijd zonder slag of stoot gaat. U bent van harte welkom om het vlaggenschip naar de overwinning te juichen. Tot dan!