Mini’s goed op dreef

Onze mini’s hebben de smaak te pakken! Vorige week werden thuis op d’n Bos al een aantal goede resultaten neergezet tegen de leeftijdsgenootjes van HVV, Steen en Philippine en afgelopen zaterdag moesten Terneuzen en Terneuzense Boys eraan geloven! Enkel Sluiskil JO6 was onze minis zaterdag de baas. Maar goed, het 1e nam daarvoor zondag direct goed wraak.

Vogelwaarde JO6 – Terneuzense Boys JO6-1 1-0

De eerste wedstrijd zaterdag tegen de Boys liepen onze groen-witten lange tijd tegen een oranje muur op. Er werd met 6 tegen 6 gespeeld, zodat niet teveel spelers aan de kant moesten koukleumen. Dat zorgde echter wel voor een flinke drukte in het veld. Want zoals het hoort bij de jongste generatie voetballers; ze vliegen allemaal massaal op de bal. Ondanks een groot veldoverwicht duurde het lang voordat het gat in de defensie gevonden werd. Liam wist de bal uiteindelijk vlak voor tijd met zijn befaamde buitenkant links in het doel te werken. Vreugde alom na de eerste overwinning!

Vogelwaarde JO6 – Terneuzen JO6-1 2-0

De 2e wedstrijd tegen Terneuzen ging het wat vlotter! Tijn en Raff wisten na prima solos het doel te vinden. En het werd zelfs nog bijna 3-0 na een goede solo van Ian over het hele veld! Vanachter hielden Anais en Salih het doel wederom schoon. 2-0, puike overwinning op die andere club uit de stad! 💪🏻

Vogelwaarde JO6 – Terneuzense Boys JO6-2 2-2

In de 3e wedstrijd tegen het andere JO-6 team van Terneuzense Boys kwam Vogelwaarde tegen de verhoudingen in op een 2-0 achterstand. Countervoetbal. Bah. Het leek PSV wel. Gelukkig lieten de groen-witten zich niet kennen en knokten ze zich knap terug tot 2-2 door 2 prima doelpunten van dribbelkoning Wessel.

Vogelwaarde JO6 – Sluiskil JO6-1 1-4

In de laatste pot zakte de concentratie bij Vogelwaarde wat weg. Het fysiek sterke Sluiskil overrompelde onze minis en kwam al snel op een 4-0 voorsprong. Gelukkig wist Wessel met zijn derde van de middag de eer in de laatste minuut alsnog te redden. Het werd gevierd als een overwinning. Zo gaat dat bij onze nog zorgeloze JO6-pupillen. Winst of verlies, maakt niet uit. De zak snoep of chips na afloop smaakt altijd!