Vogelwaarde overklast Sluiskil met ruime cijfers

Na de moeizame wedstrijd tegen SDO’63 (3-2 winst) wist Vogelwaarde zondag met maar liefst 8-1 te winnen van Sluiskil. Hetzelfde SDO bewees het vlaggenschip een dienst door met 3-0 te winnen van koploper Biervliet, waardoor we gedeeld bovenaan staan.

Vooraf werd gedacht dat het een lastige wedstrijd zou worden, aangezien veel selectiespelers afwezig waren (Matthijs, Bjorn, Rob, Jeffrey, Kevin vd B). Aangezien Jeffrey oorspronkelijk in de spits zou staan, werd deze vervangen door een nieuw gezicht bij de selctie, Jurgen Hiel. De nieuwe spelers in de selectie bleken de handschoen goed op te pakken. Na 10 minuten werd een mooie aanval al afgerond door Nieck Elderson. Het was de eerdergenoemde debutant die de assist op zijn naam mocht zetten. Een kleine tien minuten later werd Giovanni onreglementair gestuit, net buiten het strafschopgebied, waardoor scheidsrechter Vermunt een vrije trap gaf. Gio ging zelf achter de bal staan en knalde de bal hard in de winkelhaak. Niet veel later was het weer raak. Jurgen vond ditmaal Sven, die de bal achter de doelman kon leggen. De 3-0 stond op het scorebord. Wat een prestatie!

Dat je altijd concentratie moet blijven houden, bewees de actie erna. Een speler van Sluiskil kon het halve veld oversteken en een bal breed leggen op zijn spits. Bas was kansloos: 3-1. De draad werd weer opgepakt en het was wederom Nieck, die na een snelle rush de 4-1 binnen mocht schieten. Dat een debutant bij 3 doelpunten betrokken is, gebeurd niet vaak, maar vandaag was het de werkelijkheid. Jurgen stond precies op de juiste plek en kon de 5-1 op zijn naam schrijven. Giovanni mocht op aangeven van Nieck de russtand op het bord zetten: 6-1. Hoe anders hebben we dit seizoen de kleedkamer al eens opgezocht.

In de rust werd de boel weer op scherp gezet, om verslapping te voorkomen. Na 20 minuten voetballen werden er twee overtredingen achter elkaar in het strafschopgebied gemaakt, waarbij de laatste overtreding goed door de scheidsrechter, die door veel commentaar van Sluiskil geen gemakkelijke middag had, werd beoordeeld. Martijn eiste de bal op en schoot deze hard door het midden: 7-1. 5 minuten voor het einde van de wedstrijd was het wederom Nieck Elderson die mocht scoren. Hij zette de eindstand op het bord: 8-1.

Leuk feit om te vermelden: deze wedstrijd was ook de terugkeer van routinier Jan Rouwendaal, die na langdurig blessureleed de voetbalschoenen weer heeft aangetrokken. Na een fortuinlijke wedstrijd bij het tweede elftal werd hij uitgekozen om op het andere veld de bank te komen bezetten. Zijn terugkeer werd door veel gejuich van zijn teamgenoten ontvangen.

Over 2 weken de eerstvolgende wedstrijd, uit op Lepelstraat. Hopelijk kan Vogelwaarde de ingezette koers aanhouden, met veel moois in het verschiet! Tot dan!