Vogelwaarde verliest onnodig in Lepelstraat

Afgelopen zondag stond één van de verste uitwedstrijden op het programma. Op bezoek bij degradant Lepelstraatse Boys kon Vogelwaarde de goede reeks niet voortzetten. De blauw-witten waren met 2-1 te sterk.

Op een druilerige zondagmiddag was het hoogtepunt in de eerste helft vooral de intocht van sinterklaas die een eindje verderop in het dorp gaande was. Vogelwaarde leek net zo sterk als de thuisspelende ploeg, waarbij het spel zich vooral op het middenveld afspeelde. Vogelwaarde was, buiten Kevin van den Branden (geblesseerd) en Rob Hermus (geschorst), nagenoeg compleet en kon goed meevoetballen met de Brabanders. Tot echte kansen kwam het aan weerszijden niet. Een aantal keer kon Vogelwaarde een aanval opzetten, maar deze werden, reglementair of onreglementair, teniet gedaan door de prima verdedigers van Lepelstraat. Aan de andere kant waren de verdedigers gelukkig net zo sterk. Zodoende konden de groen-witten met 0-0 de thee op zoeken.

In de rust wees de trainer er vooral op dat Vogelwaarde zo door moest blijven voetballen en dat de kansen dan vanzelf zouden komen. Deze kansen kwamen zeker, al was de eerste kans helaas voor de thuisploeg. Zo kon een aanvaller een solo opzetten, die beheerst achter Bas werd gelegd. Gelukkig kwam niet veel later het antwoord van Vogelwaarde. Of het nu een wereldgoal was, of puur geluk, waren de meningen over verdeeld. De doelman (die overigens niet veel getest werd) schoot de bal tegen Mathijs zijn rug aan, waardoor deze hard terug naar het blauw-witte doel ging. Een poging van de doelman om de bal nog uit het doel te slaan faalde, waardoor de stand weer gelijk stond.

Zoals altijd in het voetbal zijn wedstrijden onvoorspelbaar. Op een paar minuten tijd moest Vogelwaarde de gelijke stand verdedigen met 10 man op het veld, terwijl Lepelstraat een gretige (jonge) spits inbracht. Het was deze spits die keeper Bas te slim af was. Waar een ieder dacht dat Bas de bal uit de lucht kon plukken, was het de kleine spits die de bal binnen werkte. Hiermee kwam de eindstand op het bord.

Wedstrijden als deze zitten er altijd tussen en Lepelstraat is een tegenstander waar nog niet veel punten tegen werden gepakt. Volgende week komt koploper Biervliet op bezoek, dat afgelopen zondag met 2-0 buurman (en medekoploper) Hoofdplaat aftroefde. Het is deze tegenstander waar Vogelwaarde de draad weer tegen op kan pakken. We hopen jullie dan allemaal te zien, de aanmoediging zal nodig zijn. Tot dan!