Nieuwe winnaars voor Voetbalquiz

Het plaatje met winnende teams op de wisselbeker van de VV Vogelwaarde Voetbalquiz begon er al wat eentonig uit te zien: De teams Sporting Lokeren (Rick, Dennis en Jeffry) en Gladiatoren (Wim, Lars, Marco) maakten de afgelopen zes edities de dienst uit bij de kennisquiz over voetbal. Afgelopen zaterdag kwam daar verandering in. Het nieuwe team ‘De Beesten’ – bestaande uit Lex Boers, Willem Ruitenbeek en ‘gastspeler’ Yannick Brasser – werd overtuigend winnaar van de 7e editie van de VV Vogelwaarde Voetbalquiz.

Het was spannend, afgelopen zaterdag in de kantine van VV Vogelwaarde. De Beesten streden tot in de laatste ronde met Sporting Lokeren om de 1e plaats. Ook de strijd om de 3e plaats, die uiteindelijk naar de Gladiatoren ging, bleef lang spannend. De quizcommissie vuurde dit jaar maar liefst 100 vragen af op de deelnemende teams, in zes rondes. Nieuw was de ronde met clublogo’s, die met name bij de Fifa-spelers in de smaak viel. De deelnemers kregen daarnaast vragen over onder andere het Zeeuwse, nationale, Europese en mondiale voetbal.

De winnaars van de quiz gingen uiteindelijk elk naar huis met een prachtig naslagwerk: de Bosatlas van het Nederlandse voetbal. Sporting Lokeren mag binnenkort op bezoek bij een thuiswedstrijd van NAC en de Gladiatoren kregen een envelopje met consumptiebonnen, te besteden in de kantine.

Volledige uitslag:

1 De beesten (Lex Boers, Willem Ruitenbeek, Yannick Brasser) 152
2 Sporting Lokeren (Rick Moens, Jeffry Kints, Dennis van Passel) 143
3 Gladiatoren (Wim Steijns, Marco Wauters, Sander de Koeijer) 124
4 t Vierde zonder Marc van Dijk (Mike Nelis, Jimmy van Delft, Farid Attaouil 105
5 FD Sucks (Maarten Hermus, Bram Freijzer, Pascal de Schrijver) 102
6 Team Thuymelaar (Maikel Thuy, Bas Verdurmen) 101
7 Circus Renz (Rudi de Waal, Rens de Dijcker) 99
8 De bende van Ellende (Koen Heijens, Wilco Bruggeman, Joram Verschuren) 97
9 De Woeletjes (Laura Tieleman, Amber Mahu) 91
10 Lieke Martens (Kim de Caluwé, Romy de Bakker) 85
11 De Rode Lantaarn (Johnny de Kort, Kevin van de Brande, Adrie van de Brande) 82