Vogelwaarde loopt in op koploper na ruime overwinning op Corn Boys

Afgelopen zondag stond de uitwedstrijd tegen hekkensluiter Corn Boys op het programma. Waar de thuiswedstrijd tegen de oranje-witten zeer moeizaam verliep en eindigde in een nipte overwinning, kon het vlaggenschip in Sas van Gent wel een ruime overwinning vieren.

Nadat Vogelwaarde al vanaf de aftrap liet zien de bovenliggende partij te zijn, wist het pas na 16 minuten het net te vinden. Een goede vrije trap van Martijn werd aan de tweede paal binnen gelopen door Matthijs en Nieck, waar Matthijs na uitvoerig overleg het doelpunt op zijn naam mocht zetten, al ging de keeper ook niet geheel vrijuit. Weer een kwartier later was het Nieck Elderson die de boeken in ging als voorbereider. Zijn snelheid aan de rechterzijde werd onderschat door zijn directe tegenstander en aan de achterlijn kon hij de bal strak voorgeven op Jeffrey, die in twee instanties de bal binnen werkte.

Dat Nieck ook kan scoren, bewees hij 2 minuten later. Een rush van Stijn eindigde bij Nieck Elderson, die de bal achter de doelman legde. Een klein punt van verzwakking daarna, waar een aanvaller van Corn Boys tussen twee spelers door liep en de bal achter Bas legde. Arno vlagde, maar helaas werd zijn advies niet overgenomen door de verder prima leidende scheidsrechter Claeys.

Na de woorden in de rust van Marc en de teruggekeerde Henk, was het aan dezelfde 11 om de overwinning veilig te stellen. In de 48e minuut was het Martijn die een ingestudeerde vrije trap op Matthijs zijn hoofd kon leggen, waardoor de 1-4 op het bord stond. Na een kleine 20 minuten spelen was het de ingevallen Kevin vd B die de bal op Nieck Elderson gaf, die de eindstand van de wedstrijd op 1-5 kon zetten met zijn tweede doelpunt van die dag.

Na de wedstrijd zagen we directe concurrent NVS verliezen in Biervliet, waardoor Vogelwaarde weer 3 punten in kon lopen. Daarnaast hadden de concurrenten in de periode punten laten liggen, waardoor we in periode 2 bovenaan staan. Volgende week speelt Vogelwaarde 1 een lastige thuiswedstrijd tegen Lepelstraatse Boys, waar eerder dit seizoen onnodig met 2-1 werd verloren. We hopen jullie allen te zien om het eerste elftal naar de overwinning te supporteren!

Opstelling: Bas – Rob – Kevin D – Rick (Kevin vd B) – Stijn – Bjorn – Martijn – Sven – Nieck (Maikel) – Jeffrey (Davey) – Matthijs