Eerste Brabantse revanche genomen door Vogelwaarde 1

Afgelopen zondag won Vogelwaarde met 2-1 van Lepelstraatse Boys, waar in Lepelstraat met Sinterklaas nog met 2-1 werd verloren. Met 2 doelpunten van Martijn was hij wel man of de match.

Met een iets gewijzigd elftal in vergelijking met vorige week, startte de wedstrijd tegen Lepelstraatse Boys. Beide ploegen bewezen waarom ze in de top 5 stonden, maar Vogelwaarde kwam iets minder uit de verf. Na 36 minuten voetballen was het wel groen-wit wat de paasklok sloeg. Een mooie bal van Matthijs werd door Martijn binnen geschoven. Beide teams bleven voetballen, maar de ruststand stond al op het bord.

Tijdens de thee werd de ploeg weer op scherp gezet, maar werken deed het niet. Na 1 minuut lag de bal namelijk al achter Bas. Een fout in de verdediging werd maar al te graag opgepikt door de aanval van de blauw-witten, die daardoor op 1-1 kwamen te staan. Daarna was het steeds meer Vogelwaarde wat de wedstrijd naar zich toe trok, maar het duurde nog tot de 79e minuut dat de eindstand op het bord kwam.

Een goede solo van Rick werd in het strafschopgebied gestuit. Een verdediger van Lepelstraat vond het nodig om Rick zijn voeten te spelen, in plaats van de bal, waardoor de scheidsrechter niets anders kon dan de bal op de stip te leggen. Martijn ging achter de bal staan en legde de tweede van de middag binnen.

Vogelwaarde liet maar weer eens zien wat de bedoeling is dit seizoen en nam revanche op Lepelstraat, waar het eerder al revanche had genomen op Schoondijke. De komende wedstrijd kan het wederom revanche nemen, maar dit keer tegen Hulsterloo. De aftrap op sportpark De Kauter staat om 14:30. Uiteraard bent u van harte welkom!