Vogelwaarde met 0-6 ruim voorbij Hoofdplaat

Afgelopen donderdag heeft Vogelwaarde een grote slag geslagen in de strijd om de eerste plaats in de 5e klasse A. Door doelpunten van Matthijs (2x), Martijn, Kevin vd B, Jeffrey en Nieck werden de Geel-zwarten opzij gezet.

Nadat we zeer vroeg waren afgereisd naar het verre Hoofdplaat, startte de wedstrijd voortvarend voor Vogelwaarde. De mannen van trainer De Kunder begonnen scherp en na een aantal minuten was het al raak. Een rush van Rick eindigde bij Kevin van den Branden die de bal achter de goalie legde: 0-1. De gehele eerste helft was het Vogelwaarde wat de klok sloeg. Na een 20 minuten voetballen was het wederom raak. Een actie via Bjorn en Matthijs belandde bij Martijn die de bal beheerst binnenschoot.

Na de rust bleef Vogelwaarde drukzetten en breidde het de stand uit door 2 doelpunten van Matthijs, de man in vorm deze avond. Waar het eerste doelpunt uit een wat rommelige situatie kwam, was het een steekbal van Giovanni die Matthijs één op één voor de keeper bracht. Matthijs krulde de bal beheerst langs de keeper. Het was tijd voor een gouden wissel. Nieck, Jeffrey en Sven kwamen in het veld voor Giovanni, Marciano en Rick, die moe gestreden waren. Met een fris elftal werd de stand verder uitgebreid.

Matthijs kwam wederom één op één voor de keeper, maar zag in zijn ooghoek Nieck lopen, die de voorzet van Matthijs binnen legde: 5-0. Wie anders was het na een aantal minuten dan Jeffrey Geers die Vogelwaarde naar de eindstand schoot. Ook hij faalde niet en bracht zijn seizoenstotaal op 11.

Na dit resultaat tegen Hoofdplaat staat het vlaggenschip op de eerste plaats in de 5e klasse A. Slechts één doelpunt staat tussen Vogelwaarde en de nummer twee, NVS in. Zo wordt de wedstrijd aankomende zondag nóg belangrijker, wanneer de Brabanders op bezoek komen in Vogelwaarde. We hopen op een grote opkomst, de groen-witten zullen het nodig hebben! Spektakel gegarandeerd!