Vogelwaarde steviger op eerste plaats na verdiende overwinning op NVS

Eén blik in het kleedlokaal van de groen-witten was genoeg om te weten wat hen te doen stond. In grote rode letters stond het woord ‘revanche’ op een vel papier geschreven. En revanche was wat de groen-witten namen. Voor het toeziend oog van zo’n 180 bezoekers, een camera van CTV Voetbal en een verslaggever van de PZC was het Vogelwaarde dat met 2-0 van het veld stapte en zodoende een klap uitdeelde aan de direct concurrent.

Na het fluitsignaal was het gelijk Vogelwaarde dat fel aan de wedstrijd begon. Het kreeg voldoende kansen tegen de blauw-witten, maar Jeffrey en Nieck kwamen helaas niet tot scoren deze zondag. Een legio aan kansen bij de groen-witten was niet voldoende om te kunnen scoren en zo was het bij rust nog steeds 0-0.

Na de rust kwam Vogelwaarde lichtelijk in de verdrukking, maar in de 53e minuut leek het er toch op dat Vogelwaarde het eerste doelpunt ging maken. Rudi gaf vanaf het middenveld een mooie steekbal, maar Nieck verzuimde één op één voor de keeper helaas te scoren. 4 minuten later lag de bal er dan toch in. Martijn gaf een prachtige voorzet die Bjorn verlengde naar Matthijs, die de bal beheerst binnenschoof. Een bevrijdend doelpunt, waardoor de emoties op het sportpark te voelen waren. De 20 minuten hierna was Vogelwaarde nog steeds beter en kreeg NVS slechts één kans, die keeper Bas prima kon pakken. Zo’n 10 minuten voor tijd was Bjorn wederom belangrijk doordat hij Martijn bij de tweede paal zag staan, een mooie voorzet gaf, die Martijn stevig binnen kopte. De geruststellende 2-0 was gevallen.

Door deze mooie zege komt Vogelwaarde 3 punten los te staan aan kop. Nummer 2 NVS heeft nog heel wat uitwedstrijden te gaan, waardoor het nog een spannend slot kan worden. Nummer 3 Biervliet volgt nog met 7 verliespunten en Hulsterloo op 5. Komende donderdag gaat Vogelwaarde op bezoek bij Sluiskil, die de weg naar boven gevonden lijkt te hebben. Aftrap aldaar is om 18:45.

Ook de PZC besteedde uitgebreid aandacht aan de topper Vogelwaarde – NVS. Klik op de foto om het artikel te vergroten.