Na domper tegen Sluiskil herpakt vlaggenschip zich tegen Hoofdplaat

Alhoewel de wedstrijd tegen Sluiskil al niet best was, was de wedstrijd tegen Hoofdplaat niet veel beter. Vogelwaarde leed veel balverlies en er werden veel kansen niet afgemaakt, maar zelfs met 8 spelers en zonder trainer werd de overwinning over de streep getrokken.

Afgelopen donderdag werd er uit op Sluiskil met 2-2 gelijk gespeeld. Vogelwaarde begon niet best aan de wedstrijd, want na een aantal minuten spelen lag de bal al achter Bas. Een terugspeelbal werd opgepikt door de spits van de Blauw-witten, die wel raad wist met dit buitenkansje. In de tweede helft werd vrij snel de 1-1 gemaakt door Nieck Elderson, die een corner binnenkopte en later was het Giovanni Lekaj die van een grote afstand de bal achter de doelman kon leggen. Helaas was de euforie van korte duur, want later was het wederom Sluiskil die scoorde: 2-2.

Het mooie aan dit soort doordeweekse wedstrijden is dat het niet lang duurt voordat je je revanche kunt nemen. Dat moest afgelopen zondag tegen Hoofdplaat gebeuren. Vogelwaarde speelde niet goed, maar Hoofdplaat kon er ook niets tegenover zetten. Het was dan ook niet gek dat er met een stand van 0-0 de thee werd opgezocht.

De tweede helft trok Vogelwaarde het spel wat meer naar zich toe en toen na een kwartier voetballen Matthijs het veld had betreden, werd het gelijk gevaarlijk. Hij wist de bal in de 16 te frommelen, waar Martijn zijn voet er nog tussen kon zetten. De bal rolde tergend langzaam over de lijn en de bevrijdende 1-0 kon op het bord gezet worden.

Voor iedereens bestwil spoelen we even door naar de 95e minuut…

Inmiddels heeft de scheidsrechter Giovanni, Kevin en Sven het veld afgestuurd en heeft Marc inmiddels ook plaats genomen achter de omheining. Assistent-trainer Henk heeft nog voor de nodige coaching gezorgd, maar de West-Brabantse scheidsrechter fluit eindelijk voor het einde van de wedstrijd. De nodige 3 punten zijn weer binnen!

Volgende week zondag voetbalt Vogelwaarde 1, 2 en 3 op de Boomwai. Aftrap van Graauw 1 – Vogelwaarde 1 is om 14:30. Tot dan!