Vogelwaarde profiteert optimaal van puntenverlies NVS

Door met 0-3 te winnen bij Graauw, heeft Vogelwaarde optimaal geprofiteerd van het puntenverlies wat NVS leed bij Aardenburg, door met 0-0 gelijk te spelen. Hierdoor komt NVS op 3 verliespunten.

De eerste helft begon zwak tegen een gehavend Graauw. Vogelwaarde leek te veel mee te gaan met het spel van Graauw, waarbij de verdediging goed getest werd door de lange ballen, versterkt door de harde wind dwars over het veld. Na een aantal minuten spelen scoorde Nieck de 0-1, maar helaas werd deze afgekeurd vanwege buitenspel.

Na 20 minuten voetballen moest Martijn geblesseerd het veld verlaten, waardoor Jurgen Hiel wederom zijn opwachting mocht maken in het equipe van trainer Henk. Dat hij belangrijk kan zijn in het vijandelijke strafschopgebied bewees hij maar weer. Een goede vrije trap van Jeffrey van de linkerkant werd door Jurgen doorgetikt naar Nieck, die de bal achter doelman Mouthaan mocht leggen. De 0-1 stond op het scorebord, na een aantal minuten. Waarschijnlijk was de scorebordbediener van dienst in slaap gevallen. Wie zal het zeggen?

Met een 0-1 stand mochten de (voor deze gelegenheid) blauw-witten de thee opzoeken. Nadat de trainer zijn ploeg weer op scherp had gezet, kon de 2e helft beginnen.

In de tweede helft liet Vogelwaarde zien dat het wel kon voetballen. De wind stond deze helft in het voordeel, waardoor veel ballen wel aankwamen en Graauw minder gevaarlijk werd. Al in de 58e minuut lag de 0-2 tegen de touwen. Een voorzet kwam bij Jurgen terecht, die de keeper te ver voor zijn doel zag staan en met een lobje de bal over diens armen kon leggen. Jurgen zijn 3e wedstrijd dit seizoen bij het eerste en weeral zijn 2e doelpunt.

Vogelwaarde bleef gevaarlijk en na 85 minuten voetballen kreeg Jeffrey het op zijn heupen. Met een ware solo stak hij de gehele linkerkant van het veld over, om daarna Bjorn te bedienen, die de allesbeslissende 0-3 op het bord zette. Een mooie afsluiter van de week voor de kersverse papa. Na 90 minuten floot de prima leidende scheidsrechter Smits voor het einde van de wedstrijd, waardoor Vogelwaarde voor de 10e keer op rij ongeslagen blijft. 20 down. 4 to go.

Volgende week zondag komt Sluis op bezoek op het sportpark. Uiteraard is alle support welkom!