Kampioenschap afgesloten met overwinning op Aardenburg

Na een week van feesten en een prachtig Beach-weekend was het maandag zover: de laatste wedstrijd van het seizoen. Na een goede eerste helft werd uiteindelijk ruim gewonnen van Aardenburg. Met 5 verschillende doelpuntenmakers was het een mooie afsluiter van een geweldig seizoen.

Nadat uw verslaggever een weekje rust heeft genomen (er werd immers genoeg over de wedstrijd Biervliet-Vogelwaarde geschreven), leest u hier het laatste wedstrijdverslag van dit seizoen. Na een matige start in september vorig jaar, leek de motor van de 5e klasser Vogelwaarde steeds beter te lopen. Er werd gewerkt aan een nieuwe groep, die aan het einde van het seizoen terecht het kampioensschap mocht vieren. Dit geweldige seizoen moest daarom ook deze maandag goed afgesloten worden.

Vooraf had trainer Marc zijn uiterste best gedaan een goede sfeer te creëren in het kleedlokaal. Eén kreet op de muur van het kleedlokaal viel een aantal spelers direct op: “jullie winnen van iedereen”. Dat was tot dat moment nog niet waar. Na het 1-1 gelijkspel op Aardenburg op Hemelvaartsdag, moest Vogelwaarde vandaag winnen, zodat ze inderdaad van iedereen gewonnen hadden.

Vooraf een moment met een lach en een traan. Een twintigtal jeugdleden vormde een erehaag voor de kersverse kampioenen en Kevin van den Branden en Piet Remorie, die vorige week niet aanwezig konden zijn, kregen hun verdiende medaille uitgereikt door voorzitter Harold. Ook werd stilgestaan bij het overlijden van Marco de Clippelaar, die zich jaren heeft ingezet voor de jeugd van onze vereniging. Daarna moest er overgegaan worden tot de orde van de dag: de wedstrijd tegen Aardenburg.

Hoe slap Vogelwaarde 11 dagen geleden tegen Aardenburg begon, zo sterk startte het deze maandagmiddag. Aardenburg leek niet goed bij de les, waardoor de groen-witten veel balbezit hadden. Het eerste kwartier regende het kansen voor Vogelwaarde, maar na een weekend Beachvoetvolley leek het even te duren voordat het besef bij Nieck, Matthijs, Bjorn en Martijn kwam dat de bal deze middag toch echt in het net moest worden geschoten, in plaats van erover. Na 17 minuten voetballen was het echter wel raak. Een verre uittrap van Bas belande bij Jeffrey. Een schot op doel mislukte, maar in tweede instantie was het bij Marciano wel raak: 1-0. Een paar minuten later leidde een schitterend uitgevoetbalde aanval wederom tot een doelpunt. Vogelwaarde voetbalde vrij en tikte goed naar elkaar, waarna Jeffrey de bal binnenschoot: 2-0.

In de 29e minuut kon ook Matthijs, die zijn waarde als nieuwkomer zeker heeft bewezen, een doelpunt bijtekenen. Marciano zag Matthijs in de 16 staan, speelde de bal terug, waardoor Matthijs de bal achter de doelman kon leggen. Even later een moment van zwakte bij Vogelwaarde, waardoor in de rust ook de 3-1 op het scorebord stond. In de rust kwam Martijn, nadat hij moegestreden was van het weekend, uit het veld en mocht Kevin van den Branden zijn opwachting maken op de 10-positie.

Niet veel later voor vele mensen een verrassend moment. Kevin Dobbelaar stond aan de zijlijn klaar, waar Rudi de Waal onder luid applaus het veld af kwam. Zijn tijd in het eerste elftal zat er op. De tekst op zijn rug sprak boekdelen: “VV Vogelwaarde bedankt, ik heb genoten”. Rudi neemt het ‘stoppen op je hoogtepunt’ vrij letterlijk. Rudi bedankt voor je inzet al die jaren en we zien je zeker nog op de Bossche velden!

In de 57e minuut mocht de muziek nog eens over de sportvelden galmen. Waar eerdere kansen van Nieck het net niet lieten bollen, was het deze keer wel raak: 4-1. Een aantal minuten later was er nog een dot van een kans voor Jeffrey, maar ook deze raakte de keeper. Aan de andere kant was het snel wel raak. De bal werd snel rondgespeeld voor het doel en Bas was kansloos. Daarna was het tijd voor de laatste wissel: Marciano verliet het veld voor Sven. Een aantal minuten later het laatste spannende moment voor een komend half uur: een voorzet werd nog net aangeraakt door een verdediger van Aardenburg, waardoor Sven er net niet meer bij kon. Een half uur lang speelden zowel Aardenburg als Vogelwaarde niet best. Vele supporters waren in slaap gevallen toen Kevin van den Branden zich in de 86e minuut nog eens liet gelden. Een hard schot werd nog net aangeraakt door een verdediger, maar ging desondanks in het doel. Ook Kevin bewees klaar te zijn voor de 4e klasse.

Een mooier afscheid in de 5e klasse kon niet. De supporters werden getrakteerd op veel doelpunten en op het feestje achteraf, met dank aan hoofdsponsor ‘t Karrewiel (Marc) en wethouder Jean-Paul werd er nog flink gedronken en gegeten en kon het seizoen passend worden afgesloten voor de groen-witten. We willen alle supporters bedanken voor hun steun dit jaar. Zeker met uitwedstrijden waren vele supporters aanwezig. We zien jullie volgend jaar terug in de 4e klasse!