Regerend clubtopscorer wordt niet gemist tijdens seizoensouverture

De eerste wedstrijd van het seizoen 2018/2019 voor het 3e was tegen Graauw 4, ofwel Graauw 3 van afgelopen seizoen. Technisch Directeur van Delft had na een matige voorbereiding een aantal tegenvallers te verwerken. Paradepaardjes de Schepper, vd Berghen, Neve en Vermeulen waren om uiteenlopende redenen niet beschikbaar. Tel daarbij op dat Prins Renco zijn witte paard niet tijdig kon vinden en ruimschoots te laat arriveerde. Meevaller was dat nieuwe aanwinst Zoef tijdig was ingevlogen vanuit zijn Grieks vakantieadres en daarom kon starten.

De opstelling was degelijk. Jop in de goal, achterin mannen met ballen van staal (op één na): Carlo, Mike, Brammie en Artjan. Op het middenveld mocht Harold als vanouds de lijnen uitzetten ondersteund door Jeroen, Koen en Kaj. Voorin vonden we Bart en Seppe.

Over de wedstrijd kunnen we vrij kort zijn, het regende. Water en doelpunten, 6 voor en 6 na de rust. Vogelwaarde was heer en meester. Op een fraaie carambole (en dus 6 doelpunten) na gebeurde er de eerste helft opvallend weinig. De tweede helft met invallers Prins (oogde nog enigzins bedwelmd) en Bruggeman liet eenzelfde beeld zien, eenrichtingsverkeer. Na 20 minuten in de tweede helft moest Bart (goed voor 4 doelpunten) worden vervangen door TD van Delft zelf, de scheidsrechter sloeg een zucht van opluchting. De steeds moeilijker kijkende scheidsrechter kon even later niet meer doelpunten aanzien en floot 10 minuten voor het einde reeds op zijn fluit. De punten zijn binnen, het vertrouwen is na een zware maar moeizame voorbereiding weer wat gestegen. Doelpuntenmakers en mannen van d’n assist zijn op te vragen bij Marc van Dijk.

AL