Vogelwaarde start 4e klasse met punt tegen IJzendijke

Het avontuur in de 4e klasse A is afgelopen zondag gestart met een thuiswedstrijd tegen IJzendijke. Trainer De Kunder kon deze wedstrijd helaas niet beschikken over Jasper, Matthijs (beiden geblesseerd) en Kevin van den Branden (verlof). Bij de tegenstander was er ook een opvallende afwezige. De man met de neus voor een goal (Lodewijk van Keeken) was afwezig vanwege een nog lopende schorsing van vorig seizoen.

Vogelwaarde begon zeer matig aan de wedstrijd en daardoor waren de eerste kansen gelijk voor IJzendijke. Goed verdedigend werk kon de nul behouden, maar er moest een tactische omzetting van de technische staf aan te pas komen om Vogelwaarde weer te laten draaien. Zodoende werden Kevin en Rob van plaats gewisseld en kon Vogelwaarde meer in de wedstrijd komen. Na een half uur spelen en nog een aantal kansen was het Martijn van Passel die Vogelwaarde op prachtige wijze op voorsprong bracht. Hij zag de goalie van Petit Paris te ver voor zijn doel staan en lobde de bal het doel in. Een vijftal minuten later dicteerde Nieck voorin en creëerde een kans door één-op-één voor de keeper te komen. Zijn bal raakte echter de keepershandschoenen en zo kon Vogelwaarde met een 1-0 voorsprong de thee opzoeken.

Waar IJzendijke in de rust wisselde, liet trainer de Kunder zijn basiself staan. Met nog 45 minuten op de klok was er nog vanalles mogelijk en Vogelwaarde probeerde naar een nieuwe treffer te zoeken. IJzendijke bleek echter een stugge tegenstander, waar de groen-witte aanval niet doorheen kon prikken. Met nog een half uur op de klok nam Stijn Heijens de plaats in van de moegestreden debutant Ricardo Stoffijn en even later mocht Michel van Jole de plaats van Sven de Clippelaar innemen op het centrale middenveld. Niet veel later waren het toch de blauw-witten die de klok sloegen. Door een verdedigende fout kwam de lange spits van IJzendijke vrij voor het doel die de bal behendig achter Bas legde. Met nog een tiental minuten te spelen, konden Nieck, Bjorn en Jeffrey hun kansen niet omzetten in doelpunten, waardoor de vele supporters de eindstand 1-1 op het bord zagen staan.

Volgende week speelt Vogelwaarde één van de drie wedstrijden in Brabant, tegen WVV’67 uit Woensdrecht. De vorige wedstrijd in Woensdrecht werd (onterecht) verloren en zal bij velen, waaronder ondergetekende, nog op het netvlies staan. Vogelwaarde krijgt echter de kans om tegen WVV, wat zondag met 0-1 won van Koewacht, het puntenaantal uit te breiden. We hopen jullie dan ook te mogen zien in Woensdrecht om 14:30. Tot dan!

Opstelling: Bas – Rob, Rick, Randy, Ricardo (60′ Stijn) – Martijn, Bjorn (geel), Sven (65′ Michel), Kevin – Jeffrey, Nieck (geel)