Vogelwaarde vecht zich naar punt tegen METO

Dat Vogelwaarde goed gestart is in de 4e klasse, is duidelijk. Afgelopen zondag hield het knap ook METO op een punt. Doelpunten vielen er niet, maar strijd en geluk was veel aan de groen-witte zijde.

Vogelwaarde startte dit keer goed aan de wedstrijd. Waar vorige week in Woensdrecht slap aan de wedstrijd werd begonnen, was het dit keer wel heel scherp. Een goed verdedigend Vogelwaarde (De 4 R’en) liet zien dat het zeker in de 4e klasse thuis hoort. METO werd veel op de eigen helft gedrukt en waar Vogelwaarde een aanval opstartte over de rechterkant met Jeffrey als eindstation, werd hij onreglementair gestuit in het strafschopgebied van de tegenstander. De scheidsrechter zag er echter niets in.

Na de rust was Vogelwaarde wederom sterk. Martijn had inmiddels het veld verlaten voor Sven, die op de half positie plaats mocht nemen. Zoals de eerste helft werd ook nu goed verdedigd. Op een enkele speldenprik na werd het spel vooral op het middenveld uitgevochten. In de 82e minuut was het wel METO die een goede, snelle counter opzette. Heel Vogelwaarde hield zijn hart vast, maar de steekbal werd net naast geschoten. In de laatste minuut was het wederom METO die de aanval zocht, maar de bal stuitte uiteen op de lat en ook de kopbal ging naast. Niet veel later vond de scheidsrechter het welletjes geweest en kon Vogelwaarde wederom met veel plezier op teletekst kijken.

Volgende week zondag speelt Vogelwaarde zijn wedstrijd in het verre Groede. U bent van harte welkom om ons (ongeslagen) eerste elftal naar de overwinning te supporteren.

Opstelling: Bas – Rob, Rick, Randy, Ricardo – Nieck (Jurgen), Kevin vdB, Jasper, Kevin D (Michel) – Martijn (Sven), Jeffrey