3e kent geen genade in het Prinsenbos

Nadat vorig weekend de derby tegen Klooster 5 was afgelast, bleek dit weekend waarom. Alles op alles was gezet om de matadors van Vogelwaarde 3 de gang naar het Prinsenbos te beletten. Helaas, om kwart over 11 zaten we gezellig te keuvelen onder het genot van een bakkie koffie. TD van Delft speelde een soort van thuiswedstrijd met een woning achter het speelveld. Het verzoek om de bal gedurende de eerste helft niet over het vangnet te schieten was echter aan dovemansoren besteed. Er waren ook deze week wat afmeldingen, we dachten immers vrij te zijn. Gelukkig was het tweede vrij en hadden we hierdoor de kans aan het zelfvertrouwen van een tweetal spelers te werken, twee vliegen in één klap. Het komt wel goed jongens, goed jullie best blijven doen.

Na een opzwepende speech van motivator Marc konden we aan de match beginnen. De volgende elf werden de betonnen plaat opgestuurd: Tom in de goal. Achterin van rechts naar links: Wilco, Jimmy, Bram (na het nodige WhatsApp verkeer verkozen tot (C)), Artjan. Op het middenveld, Sebastian, Maarten, Harold en Seppe. Voorin Sander en Bart.Op de ruim bezette bank deze middag Kaj, Dijardas, Jorim en Prins Renco (nog enigszins bedwelmd te laat aanwezig zonder correctieslip, terug naar huis gestuurd om de slip en hierdoor nog later aanwezig).

Nadat de grensrechters naar de goede kant waren gedirigeerd (welkom in de Kelderklasse) konden we dan eindelijk beginnen. Vogelwaarde had gedurende de eerste helft een licht overwicht. De beste kansen voor de groen witten. Deze waren echter niet besteed aan voormalig Golden Boy Sander, wiens pogingen tot grote opluchting van Jimmy nog net in het vangnet strandden. Gelukkig is er op zulke momenten Hup hup Harrie die wél beheerst fraai de 0-1 binnen lobde. Bart redde het einde van de eerste helft niet door een oude(rdoms) blessure. Dijardas was zijn vervanger.

In de rust bleek dat er wat communicatieproblemen waren tussen de verdediging en middenveld. Dit werd veroorzaakt door hoge toonhoogten die voor oude oren niet waarneembaar zijn, ofwel ouderdomsdoofheid. TD van Delft greep hierop in en wisselde Maarten voor Joram. Kaj kwam op de linkshalf voor Seppert die naar rechts verhuisde. Sebastian kwam op de bank te zitten.

De start van de tweede helft voltrok zich in een moordend tempo. Kaj kon het al na 3 minuten niet meer belopen, Prins Renco was zijn vervanger. Iedereen leek er een beetje moe van te zijn dus het restant van de tweede helft voltrok zich in wandeltempo, met af en toe een oprisping. De beste kansen waren wederom voor de groen witten, toch moest ook Tom nog een keer handelend optreden in een één op één situatie, hij deed dit naar behoren. TD van Delft offerde zichzelf nog op voor Maarten die in het pluche mocht plaatsnemen. Seppe kwam nog voor Sebastian. Na een kwartiertje spelen werd de 0-2 binnen geprikt door Artjan. Het allerlaatste slotakkoord was voor Harold, die een penalty benutte nadat Sander in de 16 werd neergehaald. Ze hadden ‘m beter laten lopen, blijkbaar hebben ze bij Klooster zitten slapen de tweede helft. Hierna floot de uitstekende (eerlijk is eerlijk) leidsman, gepensioneerd grootgrutter van beroep, op zijn fluit en mochten we douchen.

3 punten ✅
De ‘0’ ✅
Koppositie ✅

Volgende week staat de kraker tegen d’n SDO’63 2 in ‘t Eilig land op het programma. Aanvang 12:30 uur.