Cursus spelbegeleider / pupillenscheidsrechter

Als jeugdbestuur hebben we het idee opgepakt om dit seizoen een Cursus pupillenscheidsrechter/spelbegeleider op te zetten voor de oudere jeugd (MO14/JO14 t/m MO19/JO19).
Elke week zijn er meerdere wedstrijden in de pupillen categorie en met het zicht op het groeiende aantal teams zouden wij graag elke week een gediplomeerde scheidsrechter zien.

Bij de JO8 t/m JO10 wordt het spel geleid door een spelbegeleider. Deze is niet actief betrokken bij het spel, laat de spelers hun gang gaan en grijpt pas in als er een verkeerde beslissing wordt genomen.

Bij de JO11 en JO12 is er wel al sprake van een scheidsrechter die het spel in goede banen leidt. Hij/zij zorgt ervoor dat het spel volgens de spelregels verloopt.
De afgelopen jaren hebben we al een aantal cursussen gegeven waar steeds met enthousiasme op wordt teruggekeken. Hoe leuk is het ook niet om vóór je eigen wedstrijd te spelen, eens een wedstrijdje bij de pupillen te fluiten!!

Wat houdt de cursus in: 2 cursusavonden van 2,5 uur (1 op Vogelwaarde, 1 op Hontenisse) waarbij een Arbitragedocent van de KNVB door theorie en praktijk het fluiten uit komt leggen.

Dit zegt de KNVB erover:
Je bent 12 jaar of ouder en het leiden van pupillenwedstrijden lijkt je gaaf? Dan is dit de opleiding die je kunt gaan volgen.
In het pupillenvoetbal draait het vooral om spelplezier en ontwikkeling van voetballers. Daaraan kan je als spelbegeleider of pupillenscheidsrechter een positieve bijdrage leveren. Om je zo goed mogelijk voor te bereiden op het begeleiden van wedstrijden heeft de KNVB Academie de opleiding Spelbegeleider/Pupillenscheidsrechter ontwikkeld. De opleiding is opgezet volgens het principe van ‘blendedlearning’: je leert tijdens de cursusavonden, in de praktijk en doormiddel van een app op je telefoon of tablet.

Uiteraard kan het fluiten van de wedstrijden gebruikt worden voor de maatschappelijke stage.
Normaal zijn er kosten aan verbonden, maar doordat deze opleiding een positieve bijdrage levert aan beide verenigingen, nemen Vogelwaarde en Hontenisse de kosten voor hun rekening. We starten de organisatie van de opleiding bij voldoende aanmeldingen.

Interesse of vragen?

Meld je aan bij Sjarco van den Bergen:
sjarco@zeelandnet.nl

Namens het jeugdbestuur van VV Hontenisse en VV Vogelwaarde,