Vogelwaarde hard onderuit op De Kauter

Vogelwaarde zakte afgelopen zondag diep door het ijs tegen Hulsterloo. Na 90 minuten spelen stond er een 4-1 nederlaag op het scorebord, waardoor Hulsterloo over Vogelwaarde heen komt op de ranglijst. Biervliet en RIA-w speelden gelijk, IJzendijke verloor in het Westen van Breskens.

Vogelwaarde begon in een iets gewijzigde opstelling tegen het altijd lastige Hulsterloo. Met temperaturen van rond de 5 graden was het weer niets vergeleken met de afgelopen maanden. Met een ijzig koude wind begon Vogelwaarde op het sportpark in Nieuw-Namen. Dat Vogelwaarde niet scherp aan de wedstrijd begon, bleek al na 2 minuten spelen. Slordig balverlies en slecht ingrijpen van Vogelwaarde leidde tot de 1-0 voor Hulsterloo. Niet veel later kon Hulsterloo nogmaals een aanval opzetten, ditmaal over de linker vleugel, waarbij de verdediging van Vogelwaarde compleet overlopen werd: 2-0.

Vogelwaarde kwam tegen de rust iets beter in de wedstrijd en een terug stuitende bal kon Jasper helaas niet in het doel werken. De bal ging hoog over. Een paar minuten later was daar wel de 2-1. Een afgeslagen bal werd door Bjorn prachtig in het doel gewerkt. Juist híj zorgde ervoor dat zijn oude club wat minder euforisch het kleedlokaal opzocht. In de rust werden de punten door trainer Marc op de I gezet en zo kon Vogelwaarde scherper het kleedlokaal uitkomen.

De tweede helft leek Vogelwaarde wat beter in de wedstrijd te komen, waar Matthijs zijn rentree maakte in de spits. Vogelwaarde kon echter geen vuist maken tegen een anti-voetballend Hulsterloo. De aanvallen van Vogelwaarde waren slechts speldenprikjes tegenover de rood-witten. De laatste 5 minuten was Vogelwaarde moegestreden en kon Hulsterloo de score uitbreiden naar 3-1 en 4-1.

Aangezien concurrenten RIA-W en Biervliet gelijk speelden en IJzendijke verloor, hebben de groen-witten nog niets te vrezen in de 4e klasse. Volgende week zondag komt ODIO uit Ossendrecht op bezoek in Vogelwaarde. De andere twee Brabantse teams, WVV en METO, konden niet winnen van Vogelwaarde. Hopelijk komt het groen-witte equip de klap te boven en houdt het de punten op Vogelwaarde. Er zal dan wel uit een ander vaatje getapt moeten worden. U bent van harte welkom om te komen supporteren. De aftrap is om 14:30.