Marc de Kunder neemt na dit seizoen afscheid bij Vogelwaarde

Trainer Marc de Kunder neemt aan het einde van het seizoen 2018-2019 afscheid van VV Vogelwaarde. De oefenmeester uit Terneuzen is bezig aan zijn vijfde seizoen bij de groen-witten.

In zijn eerste seizoen degradeerde Marc met Vogelwaarde na een lastig seizoen naar de 5e klasse. De doelstelling was zo snel mogelijk terugkeren. Dat lukte hem bijna: in het 2e seizoen werd promotie net misgelopen na een beslissingswedstrijd in de nacompetitie. Na een iets minder 3e jaar, loodste de Kunder Vogelwaarde vorig seizoen met het eerste kampioenschap in 20 jaar overtuigend terug naar de 4e klasse. Daar bezet de ploeg momenteel de 11e plaats.

VV Vogelwaarde heeft Marc leren kennen als een zeer fanatieke, kundige trainer. Een voetbaldier in hart en nieren, die niets aan het toeval overlaat. Ook naast zijn reguliere trainerstaken draagt Marc zijn steentje meer dan bij aan de club. Het bestuur respecteert de keuze van Marc om na 5 seizoenen afscheid te nemen van de club en is hem dankbaar voor zijn inzet in de afgelopen jaren. Uiteraard gaan Marc, en de spelersgroep, er de komende maanden alles aan doen om te handhaven in de 4e klasse.