3e komt goed weg tegen hekkensluiter

Nadat vorige week Graauw 3 aan de zegekar was gebonden stond deze week Graauw 4 op het programma. Evenals als vorige week werd deze wedstrijd gespeeld op Sportpark d’n Boomwaai en was de aanvangstijd 11:00 uur en werd de wedstrijd in goede banen gelijk door clubicoon Theo V. Daar hield het vergelijk verder wel op….

TD van Delft was ondanks de winst van een niet bestaande eerste periode nog niet tevreden en vond dat het tijd was om door te selecteren. Bram (vorige week nog aanvoerder) en zorgenkindje Sander waren kind van de rekening en werden teruggezet naar het tweede elftal. ’t Terde startte deze week met Jop in de goal. Prins Renco, TD van Delft zelf, Carlo en Artjan achterin. Op het middenveld Seppe, Harold, Jeroen en Sebastian. Voorin Bart en Dijardas. Op de bank namen naast Harm en Marc Wilco en Kaj plaats.

De thuiswedstrijd en tevens seizoen ouverture werd door het Terde afgesloten met een eclatante 12-0 overwinning. Het zou deze middag iets anders gaan…..

De openingsfase liet twee ploegen zien die de eerste 10 minuten als warming up gebruikten. Op zich is dat in de kelderklasse geen onbekend fenomeen, maar de motor werd in de eerste 45 minuten in zijn geheel niet opgestart. Of het door de laaghangende zon of door het Prinsenbal van de Vogelpiek kwam, we zullen het nooit weten. Het schouwspel had het meeste weg van Comedy Capers, zelfs op het niveau van de reserve zesde klasse. Is dat erg hoor ik u vragen? Ik kan me voorstellen dat er mensen huilend (van het lachen) het terrein hebben verlaten. Ballen werden gemist, mensen liepen elkander omver, er werden aanwijzingen gegeven die nog binnen een minuut werden ‘gecorrigeerd’ etc. Het was overigens wel sportief. Hoogtepunt was een vermeende buitenspel situatie waarbij een volledig vrijstaande speler van de verdedigende partij zogezegd geen voordeel had toen hij de bal kreeg. Inderdaad, het hebben van de bal was voor de meesten vandaag op zijn zachtst gezet geen voordeel. Sterker nog, indien dit schouwspel was gefilmd had het integraal uitgezonden kunnen worden op de ‘Kelderklasse’ (en viral gaan!). Slechts de keeper van Graauw onttrok zich aan de malaise, het Prinsenbal had een positieve uitwerking. Op hem wel….

We gingen dus met 0-0 de rust in.

Jeroen kon het mentaal niet meer aan (we snappen het) en werd gewisseld voor Kaj. Prins Renco kwam voor Wilco.

Of er iets in de thee zat weten we niet maar de groen witten (’t Terde) kwam zowel fel uit de startblokken de tweede helft. Dit resulteerde al snel in een treffer na een fijne aanval. Hierna leken we los met drie goede kansen in 5 minuten waarvan er één op de paal belande. Na dit offensief zakten we weer verder weg. Hoogtepunten de tweede helft waren enkele dialogen (met een middag verplichte zelfreflectie tot gevolg) en een schandalige zaag van TD van Delft bestraft met geel (een echte kaart notabene). Vogelwaarde ontsnapte zelfs nog aan de gelijkmaker toen een paar man elkaar in de weg liep en een Graauw spits vrij baan naar de goal kreeg. Ook hij onttrok zich gelukkig niet aan de malaise en schoot ruim naast. Na nog wat risicovolle opbouwen (of niet, of wel, of niet, of wel etc.) kabbelde de wedstrijd naar het einde. Graauw probeerde er nog wat uit te persen maar werd niet echt gevaarlijk. Helaas werd de wedstrijd op het einde ontsierd door een vervelende blessure toen een Graauw speler zichzelf verstapte en een ogenschijnlijk ernstige breuk op liep. Vanaf onze kant veel sterkte en een spoedig herstel gewenst. Theo deed het enige juiste en floot direct voor het einde.

Volgende week komt Clinge op bezoek op Boschkapelle voor wederom een topper. We starten omstreeks 11:30 uur op het plaatselijke hoofdveld. We beloven beterschap.

Foto: VV Graauw