Teamprestatie Vogelwaarde 1 leidt tot één punt tegen Koewacht

In een voor Vogelwaarde lastig duel, uit op De Koewacht, heeft het een punt uit het vuur kunnen slepen. Een puike teamprestatie, waar ze zeker trots op mogen zijn.

Het is weeral even geleden dat Vogelwaarde in Koewacht één of meerdere punten heeft gehaald. Het was wederom een cruciale wedstrijd, in een voor Vogelwaarde lastige klasse, zeker met het formaat van de ziekenboeg. Vogelwaarde en Koewacht gingen de eerste helft gelijk op, waar Vogelwaarde de betere kansen had. Bjorn, Jasper, Jurgen en Nieck konden hun stempel niet drukken vóór de thee, maar aan de andere kant stond de verdediging van Vogelwaarde als een huis. Een paar speldenprikjes van Koewacht konden worden genoteerd, maar meer niet. Zo kan Vogelwaarde met een 0-0 stand de koude kleedkamer opzoeken.

Na de rust ging Vogelwaarde op dezelfde voet verder en bleven kansen komen aan beide kanten. De venijnige aanvallers van Koewacht konden Bas echter niet vinden. Tot in de 79e minuut. Een snelle uitval van Koewacht liet de groen-witte verdediging machteloos: 1-0. Vogelwaarde sloeg echter gelijk terug. Een aanval over rechts werd nog door de verdediging weggewerkt, maar uit de rebound kon Nieck Elderson hard in de kruising schieten: 1-1. De laatste 10 minuten waren volledig voor Vogelwaarde. Een aanval met als eindstation invaller Kevin van den Branden werd net over gekopt en vlak voor tijd werd een kansrijke aanval onterecht afgekeurd door de goed leidende scheidsrechter De Jong. Hij miste helaas dat de bal door een rood-gele sok gespeeld werd. Zo’n moment kan (gezien hetzelfde probleem vorig seizoen) de boeken in als ‘De vloek van Berlaere’. Zodoende sleepte Vogelwaarde op inzet en wilskracht een punt uit het vuur tegen een directe concurrent. Het trainersduo De Kunder – Koekoek waren zeer tevreden over de inzet van hun spelers en waren trots dat de meeste spelers boven zichzelf uitstegen.

Dat de wonderen de wereld niet uit zijn, bleek uit de uitslag van een andere concurrent. Biervliet won met 1-0 van Steen en steeg daardoor over Vogelwaarde heen naar de 11e plaats. Vogelwaarde bezet nu de (nog steeds veilige) 12e plaats, met in het vooruitzicht lastige wedstrijden tegen Oostburg, Breskens en Hontenisse. Als ze echter met dezelfde passie en strijd de volgende wedstrijden ingaan, kunnen ook voor de groen-witten wonderen op de loer liggen.