JO11-1 kampioen in de 4e klasse

Een prachtige affiche:  de laatste wedstrijd van het seizoen met als inzet het kampioenschap, de nummer 1 uit de stand tegen de nummer 2, een derby tegen Hontenisse, heel veel familie en fans van beide teams en een zuidwester storm. Alle ingrediënten voor een mooie en memorabele voetbalwedstrijd.

Ondanks dat er natuurlijk wel wat spanning aanwezig was, begonnen onze spelertjes heel goed aan de wedstrijd. Met de wind en de aanmoedigingen van het meegekomen publiek in de rug werd de aanval opgezocht. Het eerste kwart leverde meerdere grote kansen op voor Vogelwaarde, waarbij de keeper van Hontenisse twee keer knap redde en twee keer geholpen werd door de paal.

Het tweede kwart kroop Hontenisse wat meer uit hun schulp wat resulteerde in hun eerste kansen. Maar na knap verdedigend werk van Jelle en twee mooie reddingen van Senne bleef het 0-0.

Na een vlot lopende aanval, met een mooie actie van Stijn en een effectieve afronding door Thymen, kwam de verdiende 0-1 op het scorebord. Niet veel later leverde een mooie, door Nout opgezette en snel uitgevoerde, counter de 0-2 op. Teis tikte de bal mooi in de lange hoek. En dat was ook de ruststand.

Na rust ging de ploeg van Hontenisse furieus op zoek naar doelpunten. Of het nu kwam door het goede spel van onze tegenstanders, de steeds harder waaiende wind of de spanning, onze spits Julie werd niet meer bereikt. Een mooie aanval en een zondagsschot van Hontenisse zorgden er helaas voor dat het na het derde kwart weer gelijk stond.

Na een tactische omzetting werd het laatste kwart weer vol op de aanval gespeeld. Een overwinning op de nummer 2 zou zorgen voor de kers op de taart van een geweldig verlopen seizoen. Vertrouwend op de duelkracht van onze twee backs Araik en Chinouk en de snelheid van Mackey ontstond er weer een overwicht op het middenveld. En al snel leverde dit wederom een voorsprong op voor het team in groen-wit. Gelijk na de aftrap werd de ploeg van Hontenisse afgejaagd in de hoop op een grotere marge. Op wilskracht werd de 2-4 binnen getikt en daarmee was het geloof bij Hontenisse weg. De 2-5, vlak voor het eind, was dan ook voor de statistieken.

Het feest bij de spelers, de twee trotse trainers, begeleiders en de meegekomen familie en fans was groot. Met confetti en groene rookbommen werd door de jeugdvoorzitter Anita de kampioenschapsbeker uitgereikt, waarna de (kinder)champagne werd ontkurkt. Bij terugkomst stond een versierde platte kar gereed voor nog een ererondje over het dorp en werden de kampioenen getrakteerd op friet en een snack bij het Karrewiel. Een prachtige afsluiting van een zeer succesvol seizoen.

Als laatste wil het team de vereniging van VV Hontenisse bedanken voor de zeer sportieve reactie op het kampioenschap en de erehaag. Zij hopen jullie snel weer terug te zien in de competitie en wederom een mooie en sportieve wedstrijd te mogen uitvechten.