Vogelwaarde verliest laatste wedstrijd in 2018

Vogelwaarde verliest het duel tegen Breskens met 1-5. De eerste 30 minuten was Vogelwaarde nog heer en meester, maar na het wegvallen van Rob en 3 doelpunten op een korte tijd, was Vogelwaarde het spoor bijster.

De eerste 10 minuten was het nog een moment zoeken voor de groen-witten van trainer Marc de Kunder. Na die tien minuten kwam Vogelwaarde steeds beter in de wedstrijd, maar aanvallen werden keer op keer gestuit door de verdediging of keeper. Na 31 minuten voetballen moest Rob het veld verlaten vanwege een hoofdwond, waardoor Randy op de laatste man positie plaats mocht nemen. Of Vogelwaarde van Rob zijn afgang geschrokken was, of dat dit pure toevalligheid was, weten we niet, maar in de 34e, 37e en 40e minuut kon Breskens de wedstrijd volledig in het slot gooien door goed uitgespeelde aanvallen. Zo stond er na een dik half uur spelen een 0-3 stand op het scorebord.

In de blessuretijd van de eerste helft wist Breskens andermaal te scoren, waardoor de thee opgezocht werd met een 0-4 ruststand. In de rust kregen de spelers een spoedcursus zelfkritiek, waarna ze van scheidsrechter Van Groeningen het veld weer mochten betreden.

Vogelwaarde pakte de draad weer op, maar toch was het Breskens wat de klok sloeg. In de 55e en 60e minuut kwamen de zwart-witten gevaarlijk dicht in de buurt van een doelpunt, maar Bas hield deze er uit. Na een dubbele wissel kwamen Nieck en Stijn in het veld voor Sven en Matthijs. Voor Vogelwaarde was de gifbeker nog niet leeg, want na 66 minuten spelen ging de bal op de stip, aangezien een Bresiaanse aanval onreglementair werd gestuit in het strafschopgebied. Bas zat nog in de goede hoek, maar de bal ging in het net.

In de staart van de wedstrijd maakte Jeffrey (op aangeven van Bjorn) de stand nog wat draaglijker, door een mooie aanval goed af te ronden. Zodoende stond na 90 minuten voetballen een 1-5 stand op het bord. De winterstop wordt door de spelers en begeleiding aangegrepen om de eerste seizoenshelft te evalueren, maar Vogelwaarde is gewend om sterk uit de winterstop te komen. De eerste wedstrijd na de winterstop is gelijk een kraker: Vogelwaarde – RIA W. Zondag 20 januari zijn jullie van harte welkom! Rest mij niets anders dan iedereen een gelukkige feestdagen te wensen en tot in 2019!