Dames kloppen BSC Vr2

Na een lange winterstop beginnen de dames van Vogelwaarde weer aan de competitie. Ze nemen de 3 punten mee naar Vogelwaarde na een spannende wedstrijd in Roosendaal.

Met negen man en twee lieftallige dames die ons graag uit de brand wilden helpen, vertrokken we naar Roosendaal, BSC. Ook al waren we maar met elf, we hadden er vertrouwen in. Na een zoektocht naar het licht in de kleedkamer en naar het veld zelf, konden we beginnen met de opwarming. We hadden er zin in, maar blijkbaar was dit niet voor iedereen het geval, de scheidsrechter was niet komen opdagen en er moest een vervanger gezocht worden. Toen we eindelijk konden beginnen zaten we al vanaf de eerste minuten vol in het spel. We creëerden veel kansen en speelden vooral aan de kant van BSC. Helaas vlogen de ballen niet in het net en was 0-0 de ruststand.

Na een wat korte rust werden we in de stromende regen weer op het veld verwacht. Ondanks de korte rust heeft het ons wel goed gedaan. Na een aantal minuten scoort Amber, door een voorzet van Chloé, linksonder in de hoek en laat de keeper machteloos. BSC had nog een paar kansen aan onze kant, maar die konden niet op tegen onze keepster. Na een aantal gemiste kansen van Chloé, schoot ze er toch door een voorzet van Amber een recht in de goal, een goed duo. Helaas werd er net voor tijd nog een tegengoal gemaakt door BSC. De laatste minuten hebben we BSC nog ver van het doel kunnen houden en is de eindstand 1-2 geworden. Een knappe prestatie met maar 11 man.

Namens het hele team willen we onze redders in nood nog even bedanken: Celine en Maike, onze extra spelers in het veld en onze vlagger Marten.

Volgende week spelen de dames thuis tegen HVV, dat belooft een spannende wedstrijd te worden. We spelen om 10:30, kom jij ook de dames aanmoedigen?