Dames onderuit tegen angstgegner HVV’24

Deze zondag stond de derby tegen HVV op het programma. Een pittige wedstrijd voor de dames. Na 90 minuten gestreden te hebben, gingen de punten helaas toch naar Hulst.

We moesten al ‘vroeg’ uit de veren zondag, want de team- en sponsorfoto stonden op het programma. Toen we ons wilden gaan omkleden bedacht Dagmar zich opeens dat dat toch een moeilijke opgaven zou worden omdat de tenues nog bij haar thuis lagen. Maar dit was gelukkig snel weer opgelost. We hebben eindelijk de teamfoto kunnen maken waar we toch even wat maanden op hebben moeten wachten. Nogmaals een bedankje voor de sponsor ‘Stichting Graauwrock’, en Anouk voor het maken van de foto’s.

Na de fotosessie konden we beginnen aan de wedstrijd. We hadden geen motivatie nodig om ons best te doen tegen HVV. Winnen betekende namelijk dat we boven HVV zouden staan in het klassement. Na een aantal minuten kregen we, doordat de keepster van de tegenpartij een fout maakte, een vrije trap mee. Helaas werd deze kans niet benut en bleef het 0-0. Aan weerskanten van het veld werden kansen gecreëerd, maar beide doelen bleven leeg tot het rustsignaal.

De tweede helft verliep wat minder. We bleven ons best doen, maar het eerste tegendoelpunt zat al vroeg in de tweede helft in ons net. Hierop volgde nog 3 tegendoelpunten. Maar we gaven niet op en kregen nog een aantal mooie kansen. In de laatste minuten gunde onze oud-keepster ons nog een doelpuntje door een overtreding in het strafschop gebied. Dagmar schoot deze bal met gemak in de goal. Eindstand 1-4.

We hebben weer even rust, maar 10 maart mogen we weer en spelen we om 12:00 tegen MOC’17 in Bergen op Zoom.