Ondertal Vogelwaarde onderuit in Ossendrecht

Na het verlies tegen WVV’67 heeft Vogelwaarde 1 wederom een Brabantse clash verloren. Op het kunstgras in Ossendrecht ging het vlaggenschip onderuit met 5-0.

Al na 10 minuten kon het strijdplan van trainer De Kunder de prullenbak in, toen Vogelwaarde door een ongelukkige handsbal een strafschop tegen kreeg die benut werd. Tot overmaat van ramp kreeg Rob voor deze actie een rode kaart, waardoor het gelijk vechten tegen de bierkaai werd.

Vogelwaarde speelde lange tijd goed onder de druk van ODIO uit en zelfs bij de 11-koppige groen-witten waren ze er nog niet gerust in. Na 30 minuten was er een grove charge op keeper Randolf, die daarbij geblesseerd raakte. De scheidsrechter zag het echter over het hoofd, waardoor Vogelwaarde nog steeds in ondertal bleef voetballen. Waar Louis in de eerste helft het veld al in kwam voor Michel, moest er in de rust gedwongen gewisseld worden. Randolf was niet meer in staat de wedstrijd te hervatten, waardoor gelegenheidskeeper Nieck weer eens onder de lat mocht plaatsnemen.

Nieck deed het de tweede helft niet onverdienstelijk, maar zag in de 57e minuut toch de 2-0 op het bord verschijnen. ODIO breidde de score daarna via de 3-0 en 4-0 uit naar de eindstand: 5-0. Vlak voor tijd viel Bjorn nog geblesseerd uit, waardoor de wedstrijd door 9 man werd afgesloten.

Een wedstrijd waar gezien het spel van Vogelwaarde meer in had gezeten. Helaas moest de gifbeker voor Vogelwaarde helemaal leeg. Met vele geblesseerden en inmiddels 2 schorsingen is het alle hens aan dek voor het vlaggenschip.

Volgende week krijgt Vogelwaarde wat carnavalsrust, waarna het op bezoek gaat bij koploper Steen. Tot dan!