Strijdlustig Vogelwaarde verliest van RIA-W

Waar de groen-witten eerder glansloos ten onder gingen tegen Hulsterloo (0-2), werd er tegen RIA-w uit een ander vaatje getapt. Waar eerst een achterstand werd rechtgetrokken, kon het equipe van trainer De Kunder zondag de wedstrijd helaas niet beslissen.

Vogelwaarde begon fel aan de wedstrijd, maar keek na een 10-tal minuten toch tegen een achterstand aan. De razendsnelle voorhoede van de Westdorpenaren wist de verdediging van Vogelwaarde af te troeven, waardoor Bas kansloos was: 1-0. Een minuut later had het aan de andere kant raak kunnen zijn, maar de verre trap van Jasper spatte op het ijzer uiteen.
Even later stond de 1-1 dan toch op het bord. De inzet van Jeffrey werd door de goed keepende doelman gekeerd, maar Jasper was er in de rebound toch als de kippen bij. In de 38e minuut was het wederom RIA-w wat de klok sloeg: 2-1. Vlak voor tijd kon Sven op een snelle steekbal reageren, maar de keeper was hem in een 1-op-1 duel de baas, waardoor met 2-1 gerust werd.

Nadat Rudi de Waal in het veld was gekomen voor Kevin Dobbelaar, startte Vogelwaarde wederom fel. Er werd met vlagen goed onder het sterke RIA uitgevoetbald, maar zonder enig resultaat. Lat, paal, keeper en vlagger stonden in de weg voor het eerste elftal. Het was dan ook laat in de wedstrijd dat RIA de uitslag definitief op het bord zette: 3-1.

Komende zondag komt hetzelfde RIA op bezoek in Vogelwaarde. Kunnen dan de 3 punten wél in huis gehouden worden? Onze groen-witten hebben alle support nodig! Tot dan!