3e wint opnieuw, ondanks persoonlijk penaltydrama

Na de eclatante overwinning op Clinge stond afgelopen zondag de volgende tegenstander al klaar om zich aan de zegekar te laten binden: Samenspel Doet Overwinnen 1963 2.

Voor TD van Delft waren er deze week genoeg uitdagingen. De vraag wie de penalty’s mag nemen staat voor sommigen nog steeds open (daarover later meer). Daarnaast hadden we voor deze wedstrijd te maken met een serieuze ‘keepersuitdaging’, in de wondere wereld van TD van Delft bestaan problemen immers niet! We hadden deze week de beschikking over een ruimte selectie van 14 mannen. Carlo was op stage naar FC Porto om daar de kunst van het zagen verder onder de knie (zagen – onder de knie) te krijgen. Jop, Rick, Christiaan, Randolf, Tom en Bas waren om uiteenlopende redenen niet beschikbaar om de plek onder de lat in te nemen. Niels werd bereid gevonden om de eerste 45 minuten de honneurs waar te nemen alvorens terug te zakken richting het tweede (toch 45 minuten de ‘0’ gehouden Niels, lekker!). Dijardas was op spelregelcursus.

De opstelling werd gedeeld. Daarnaast moest nog worden besloten wie de 2e helft op doel zou staan. Afgesproken werd dat dit de speler zou zijn met de minst gemaakte meters gedurende de eerste helft. Bart zou dus de tweede helft de handschoen oppakken. Niels stond dus op doel met voor hem een onneembare vesting (op het eerste kwartier na) bestaande uit Wilco, TD van Delft zelf, Bram en Artjan. Op de midden Seppe Koen en Haro* (*speelde slechts op 65% vandaag (volgens eigen zeggen)) en Sebastian. Voorin Bart en Sander. Op de bank namen naast Marc (Harm fietste vandaag Gent – Wevelgem met tussenstops) Renco en Jeroen plaats. Mitchell meldde zich nog voor de tweede helft.

Waar de groen witten de eerste 30 minuten beschouwen als de warming up (immers, iedere meter die je voor die tijd aflegt kan je niet meer afleggen in de wedstrijd) dacht de tegenstander hier vanochtend anders over. Ze vlogen uit de startblokken en de verdediging kraakte en piepte hierdoor nog meer dan normaal. Dit resulteerde in een drietal goede mogelijkheden waarbij Niels eenmaal handelend moest optreden. Nadat de storm was gaan liggen begon Vogelwaarde met voetballen en werd de tegenstander belaagd met meerdere speldenprikken. Team Duerinck constateerde na de een half uur een handsbal op de lijn en deelde een gele kaart uit (deze scheids had kaarten bij!) waardoor een powerplay situatie voor Vogelwaarde ontstond. Sommigen dachten overigens dat we ineens beter gingen voetballen, nee we stonden tegen een man minder. Geeft niks, kan gebeuren.

Een voorzet van Artjan belandde op de lat (vroeger zou zo’n bal in het vangnet gaan, ook op je oude dag kan je dus nog progressie maken) en de rebound werd door Bart op de paal gemikt. In de slotfase werd een corner door Bart op Sander zijn hoofd gepegeld, 1-0! Waar nog niet zo lang geleden een kans op de doellijn nog geen zekerheidje was bij de Bosse ‘Gabrich’ is het nu enkel een kwestie van raakschieten geworden! Bijna alles vliegt er in. Bijna alles want in de slotseconden werd een Jeanettenbal nog via de keeper op de lat gecaramboleerd. Een hattrick qua aluminium.

In de rust bleek na raadpleging van het GPS systeem bevestigd wat we vooraf al wisten. Bart had de minste meters gemaakt en mocht in het doel voor de tweede helft. Jeroen nam de plaats in van Seppe die verhuisde naar het centrum. Koen verhuisde naar de bar. Kaj kwam op linkshalf en Sebastian kreeg 20 minuten ‘positive feedback’ door Marc voorgeschoteld.

Over de tweede helft kunnen we kort zijn, maar dat doen we lekker niet. Vogelwaarde had de bus op de middenlijn geparkeerd. D’n SDO beet zich hier keer op keer op stuk. Kaj bleek geïnspireerd door de acties van Bart vorige week en schoot meerdere gaten in de lucht. Na 20 minuten had Jeroen last van me(n)taalmoeheid en moest worden gewisseld voor Sebas. Vogelwaarde kreeg na 20 minuten de kans op de beslissende 2-0 toen het na een goede actie van Mitchel (een keer niet buitenspel, je was een meer dan waardige vervanger van Dijardas) de bal op de stip ging. Haro ging achter de bal gaan en schoot de bal (wederom volgens eigen zeggen) goed in. Hij raakte immers nog net de paal. Goed, op 72,5% was hij er allicht ingegaan. Hij herstelde zich even later wel door een mooie field goal te produceren. Helaas tellen die niet in het voetbal….

Kaj sprong even later een gat in de lucht toen hij in de kluts en na goed doorzetten de bal bij Mitchel in de 16 kreeg. Die draaide knap weg en drukte af in de korte hoek. 2-0, de buit was binnen. De keeper van d’n SDO voelde dit ook perfect aan en ging vrijwillig voortijdig douchen.
Na 85 minuten vond Prins Renco het ook mooi geweest toen de scheids affloot. Alleen was dit op het andere veld. Wij moesten nog ff door ivm de pasjescontrole voor de wedstrijd. Wat een professionaliteit! Na 90 minuten mochten we eindelijk aan het gezever na de wedstrijd beginnen.

Conclusies na de wedstrijd:

• Bart loop in de goal evenveel als in de spits;
  • Captain Bram gaat de penalty’s weer ter discussie stellen. Volgens Haro is het niet iedereen gegeven om onder druk een penalty goed te nemen. Hij vond het nog steeds een goede penalty, discussie gesloten;
  • Mooi was het spontane applaus voor Marc voor bewezen diensten voor de wedstrijd. Beloond met een contractverlenging voor het komende seizoen! Chapeau chapeau!;
  • TD van Delft durfde na de wedstrijd het ‘K’ woord (niet verwarren met het ‘V’ of ‘F’ woord) weer in de mond te nemen;

Volgende week komen onze vrienden van HVV’24 op bezoek. Op speciaal verzoek zullen wij MvP verzoeken de wedstrijd in goede banen te leiden. We starten omstreeks 11:30 (afhankelijk van een eventuele pasjescontrole)! Komt dat allen zien!

A.L.