Vogelwaarde verliest wederom van RIA-W

De wedstrijd leek op een kopie van vorige week, al was Vogelwaarde wat sterker en RIA leek wat zwakker. Toch wisten de rood-zwarten de overwinning over de streep te trekken.

Vogelwaarde startte de wedstrijd moeizaam, waarbij de bal na een 10-tal minuten spelen al in het net lag. Een afgeslagen voorzet waaide het doel in, waardoor Bas kansloos was. Vogelwaarde kon meerdere malen wat terug doen, maar verzuimde te scoren.

Na rust was het wederom hetzelfde spelbeeld. Vogelwaarde kon het spel vaak maken, maar het in de winterstop flink versterkte RIA bleef goed overeind staan. Kansen waren er nog van Nieck, Kevin, Jasper en Jeffrey, maar zoals het in het degradatievoetbal gaat, zat het geluk niet aan de groen-witte zijde. Vlak voor tijd moest Vogelwaarde ook een 2e doelpunt tegen slikken, want als je zelf niet scoort….

Na afloop wist trainer De Kunder toch moed te tanken uit deze wedstrijd. “De spelers hebben hun stinkende best gedaan, maar het is lastig winnen als je niet kunt scoren”, was zijn analyse op de wedstrijd.

Volgende week komt buurman Hontenisse op bezoek. Kan Vogelwaarde kracht putten uit deze derby? We zullen het volgende week zien!