Degradatie kraker tussen Vogelwaarde en Biervliet beslist in voordeel van de thuisploeg

Op het sportpark in Vogelwaarde was er deze zondag maar één taak voor de mannen van trainer De Kunder en dat was winnen. Het gat met de directe concurrent Biervliet was immers al opgelopen tot 7 punten en zou bij winst voor Biervliet worden vergroot naar 10 punten.

Ondanks de 8-0 nederlaag tegen Oostburg was het vertrouwen er nog steeds. Tevens was de spelersgroep op enkele kleine pijntjes na nagenoeg fit en dus had de hoofdmacht eindelijk geen excuses meer na maandenlang spelers te hebben moeten missen.

Biervliet begon vrij aftastend aan de wedstrijd en werd het eerste kwartier dan ook vrij vaak afgejaagd door Vogelwaarde, dat vrij fel aan de wedstrijd begon. Dit resulteerde hier en daar in kleine speldenprikken en een reeks hoekschoppen, maar elke keer was de eindpass net niet goed genoeg. De eerst echt grote kans van de wedstrijd viel dan ook letterlijk uit de lucht. Door een verkeerde kopbal van een verdediger van Vogelwaarde kwam de bal plots voor de voeten van de spits van Biervliet. Die wist hier gelukkig geen raad mee en plaatste de bal 1 op 1 met de keeper over het doel van Vogelwaarde. In het verdere verloop van de eerste helft was er weinig noemenswaardig te vermelden. Behalve dat de scheidsrechter van dienst voor een kleine blessurebehandeling naar binnen moest. Maar gelukkig waren daar de “gouden” handjes van onze verzorgster Nelly, die de beste man weer opknapte.

Na een kleine speech in de rust kwam Vogelwaarde een stuk feller uit de kleedkamer. Dit resulteerde direct in een paar gevaarlijke uitvallen met uiteindelijk de dikverdiende 1-0. Via Martijn kwam de bal bij Bjorn randje 16, die passeerde zijn directe tegenstander en bezorgde de bal uiteindelijk bij de vrijstaande Sven. Die faalde niet en schoot de bal fraai achter de keeper.

Vogelwaarde besloot om niet terug te zakken en op zoek te gaan naar de 2-0, maar ondanks drie 100% kansen slaagden zij er niet in om het verlossende doelpunt te produceren. Hierdoor bleef Biervliet hopen op een gelijkspel en dit zorgde dan ook de laatste tien minuten voor een paar gevaarlijke situaties in het zestienmetergebied van de thuisploeg. Een bal die net voorlangs werd gekopt, een bal die van de doellijn werd geplukt door de keeper en een wel of geen strafschop moment. Het waren hachelijke situaties, maar waar het dit seizoen al zo vaak tegenzat viel het deze keer de goede kant op! Het niveau was zeker niet hoogstaand deze middag. Spannend? Dat dan weer wel.

Volgende week uit naar IJzendijke en hopen dat de hoofdmacht een goed vervolg kan geven aan deze zwaarbevochten overwinning!

-Uw gast-verslaggever-