3e verspeelt titelkansen tegen den SDO

Na een week verlof stond deze week de uitwedstrijd tegen d’n SDO op het programma. Om ons aller AJAX voldoende rust te geven moest er worden geschoven in de gehele voetbalpiramide wat resulteerde in een vrij weekend voor ’t Terde, vorige week. Voor TD van Delft een mooie gelegenheid om een excursie richting de reserve 5 klasse te regelen, je weet immers maar nooit. Dit resulteerde dan weer in de beste wedstrijd (volgens coach Mikkert) van het Twidde in het lopende seizoen. Met maar liefst 4 Terde spelers in de gelederen kon dat ook niet anders.

In ruil mochten wij er deze week een aantal lenen van het Twidde. Ook coach Mikkert werd op de bank gespot. Of dit alles van invloed is geweest op het uiteindelijke resultaat zullen we nooit weten, wel hebben we een vermoeden….. Deze week weer de nodige afzeggingen voor TD van Delft. Op de dag zelf kwam er daar nog eentje bij. Sebastian was voor de gelegenheid op eigen gelegenheid gegaan. Hij raakte echter verdwaald in de polders rond ’t Eilig Land en is totaal gedesillusioneerd omgedraaid. Hij was hier letterlijk ziek van. Carlo, Jop en Renco zijn we het restant van het seizoen kwijt en van de Pint jr. ontbreekt ieder spoor. Koen was een weekje mis en moest werken. Gelukkig is TD van Delft niet voor een gat te vangen en wist hij de volgende elf uit de hoge hoed te toveren die op het lokale sportpark (gelegen aan een opvallend schoongeveegd straatje) aan de match mochten beginnen. Tom in de goal, achterin Wilco, Mutsenduo Bram en Maarten en op links Artjan. Op de midden Seppert, Mike, Harold, Roy en TD van Delft zelf (ja u leest het goed!) en vooraan eenzame strijdert Sander. Op de bank nam, naast de stagiaires Joram en Martin, Bart plaats.

De eerste helft liet het spelbeeld zien wat we in de voorliggende 180 minuten hadden gezien. SDO wat wel wilde maar niet kon en Vogelwaarde dat niet echt hoefde maar de beste mogelijkheden had. Hoogtepunten de eerste helft waren een carambole (na puntgave trekstoot) in het zaakje van Seppert (waarvoor nogmaals excuses mijn waarde) en goede redding op een verassende poging van TD van Delft en het doelpunt van Roy op het half uur. De beste kans voor d’n SDO was een kopbal van Maarten die een metertje overging. Curieus moment was het affluiten voor rust van de leidsman van dienst tijdens een doelpoging van Vogelwaarde. Om moeilijke discussies te voorkomen bewust naast geplaatst.

In de rust werd door de Terde spelers vastgesteld dat de buit wel binnen moest zijn na 225 minuten de ‘0’. Joram kwam voor TD van Delft, Bart kwam in de spits en Roy verdween naar de bank. De 4-5-1 werd omgezet naar een 4-4-2 met punt naar achteren, hoog spelende middenvelders en penetrerende voorwaartsten. Van dit alles kwam de tweede helft niet veel terecht. Ons Mutsenduo leek af en toe verstijfd als bange hertjes in het zicht van aanstormende koplampen. Binnen de lijnen penetrerende spitsen hebben we natuurlijk al jaren niet en het middenveld had moeite de bal naar de goede kleur te spelen. De backs hadden het redelijk rustig (althans op links). Wilco had op rechts alles onder controle, er ging zelden een bal buiten de lijnen aan die kant. Gelukkig is het Terde bekend met dergelijke situaties en wordt een doelpunt verschil in de regel over de streep getrokken. Helaas vandaag niet. Terde had slechts een aantal kleine mogelijkheden en hetzelfde gold eigenlijk voor de tegenstander. Ook de ingevallen Martin, die voor de gelegenheid op tijd was, toonde angst voor zijn schoonfamilie en durfde weinig doelgerichtheid te tonen. In de slotminuut gooide Maarten allicht de deur iets te opzichtig dicht en de vanaf de middencirkel toegekende vrije trap werd feilloos benut. De VAR greep niet in en het puntenverlies was een feit. Eeuwige tweede it is..

Volgende week komt de Koewacht op bezoek. Bij puntverlies van ’t Terde is het kampioenschap voor Koewacht binnen. Maar wat is er nu mooier dan thuis kampioen worden? De wedstrijd start op de vertrouwde tijd. Visitaties zijn mogelijk dus komt allen op tijd.