Driepunter voor dames tegen Nieuw-Borgvliet

Na twee zondagen rust mogen de dames weer aan het werk. De wedstrijd tegen Nieuw Borgvliet staat op het programma. De wedstrijd zou beginnen om 10:00 in Bergen op Zoom. Dit betekende dus vroeg uit de veren! Hoewel sommige verstandig thuisbleven, waren er dames die om half 5 ’s ochtends pas hun bed hadden gevonden…

Eenmaal aangekomen in de kleedkamer begint Lex met de mededeling dat het net is gaan hagelen en er ook kans is op onweer. Hier waren we niet zo vroeg ons bed voor uit gekomen! Maar gelukkig klaarde het snel op en ging de zon zelfs schijnen. We konden aan de wedstrijd beginnen! We waren met 12 man; Ariël in de goal, de verdediging bestond uit: Kim als laatste man, linksback Nina, Zoë voorstopper en rechtsback Laura. Op het middenveld stond Sarah links en Romy rechtshalf en op het midden Melanie en daarvoor Dagmar. Onze spitsen vandaag waren weer Amber en Chloé en Anne begon op de bank. De wedstrijd begon wat rommelig, dit kwam van beide kanten. Het ging gelijk op en er werden weinig kansen afgemaakt. Totdat Dagmar besloot een schot op doel te richten van buiten de 16. Deze kwam net over de keepster, linksboven in de goal terecht. Niemand had verwacht dat hij erin ging ook Dagmar was verbaasd, 0-1. Na een paar minuten heen en weer gespeeld te hebben dacht Dagmar het nog een keer te proberen, weer over de keepster en linksboven in de hoek, 0-2, dit was dan ook de ruststand. In de rust werd Sarah gewisseld met Anne. Na de rust sloeg het weer om. Het begon te regenen en vooral hard te waaien, dit in het voordeel van Nieuw Borgvliet. Bij de uittrappen en corners moest de bal ook een aantal keer verlegd worden omdat deze alsmaar wegwaaide. We kregen door de wind veel (gevaarlijke) corners tegen. Nieuw Borgvliet creëerde hierdoor kansen. Eén doelpunt werd voorkomen doordat Laura bij de tweede paal de bal er net uit kon houden! Na 90 minuten zat de wedstrijd erop en stopte ook de regen. De drie punten hebben we meegenomen naar Vogelwaarde wat ons weer op de 4e plek brengt. Volgende week wordt een hele zware wedstrijd voor de dames. We spelen dan tegen Vivoo VR2. Vivoo heeft tot nu toe alleen nog maar 1 wedstrijd verloren en dit was tegen de koploper, Grenswachters. Wij gaan er natuurlijk alles aan doen om te zorgen dat wij de winst pakken zondag en kunnen daarom alle support gebruiken!