Renovatie kantine voltooid

Met het aanpassen van de stroominstallatie is onlangs de renovatie van onze kantine voltooid. Het afgelopen jaar is er door de vrijwilligersploeg hard gewerkt om de kantine een compleet nieuwe look te geven. Het resultaat mag er zijn!

Interieurarchitect JacqueLine de Smet maakte in september 2018 een mooi voorstel voor een stoer, gezellig maar ook betaalbaar interieur. Daarbij hield ze goed in het achterhoofd dat de werkzaamheden zoveel mogelijk door onze geweldige vrijwilligersploeg uitgevoerd moesten kunnen worden. Net als veel andere sportclubs zijn ook wij immers afhankelijk van de hulp van vrijwilligers.

Een kleine commissie, bestaande uit Evelyne, Sander en Harold, tekende voor de voorbereiding en het uitzoekwerk. Uiteraard moesten er ook nog knopen worden doorgehakt. Met fotocompilaties wist Jacqueline ons te overtuigen dat de vloer en het plafond meer naar elkaar toe mochten komen, zodat een kostbare vervanging van de vloer niet nodig was. Nadat wat tussentijdse twijfels over het zwarte plafond waren weggenomen, kon het werk voor de klusploeg beginnen.

Het plafond is deels zwart gespoten (een hels karwei met veel schoonmaakwerk tussendoor!). Alle muren zijn geschilderd in wit/grijs/zwart, over het ‘schoon metselwerk’ heen. Het barblad is overtrokken met betonlook vinyl: sterk en goed afneembaar. De bestaande tafels en stoelen zijn behouden gebleven. De bestaande bartafels zijn zwart geschilderd en gecombineerd met hippe nieuwe barstoelen. Daarnaast is de kantine voorzien van nieuwe radiatoren en een compleet nieuwe groepenkast.

Eyecatcher is natuurlijk de nieuwe achterwand in de kantine: een grote wallvisual met een uitvergroting van het oude wedstrijdaankondigingsbord dat in de bestuurskamer hangt. Een stukje geschiedenis in een nieuw jasje! De verlichting is ook meegenomen in de restyling: onderste boven gemonteerde bamboe fruitschalen vormen de nieuwe armaturen.

Als bestuur zijn wij erg blij met de geslaagde restyling. En de reacties van onze leden zijn gelukkig ook positief! Een aantal weken geleden werden de klusploegleden die al het werk hebben uitgevoerd in het zonnetje gezet. Langs deze weg willen we hen nogmaals heel erg bedanken voor het geweldige werk!