Groen-witten winnen van stug Aardenburg

Vogelwaarde zette afgelopen zondag de winning streak door tegen een weinig voetballend Aardenburg. Alles werd uit de kast getrokken om de geöliede machine van (oud-)trainer Boute te stoppen. Met vlagen kon Vogelwaarde voetballend onder de tegenstander uitkomen en won dan ook terecht met 3-1

Al na 2 minuten voetballen wist Jeffrey Geers als een duveltje uit een doosje de tegenstander te verrassen. Waarschijnlijk wist trainer Boute dat de eerste 10 minuten van Aardenburg normaliter zwak zijn, waardoor Vogelwaarde met veel druk vooruit voetbalde. Een afgeslagen corner kwam voor Jeffrey zijn voeten, die de bal beheerst achter de doelman schoot. Vogelwaarde bleef voetballend goed in de wedstrijd, waardoor de ene op de andere kans gestapeld werd, op een enkel speldenprikje van de (voor deze gelegenheid) zwart-gele tegenstander na.

Na een kwartier voetballen wederom een mooi uitgevoerde aanval over verschillende schijven waarbij de in de basis gestarte Sven Clippelaar het eindstation was. Met een prachtig schot met links, wist hij de keeper te passeren: 2-0. Hierna werd Vogelwaarde veel rommeliger en rook Aardenburg kansen. Niet veel later moest Barry dan ook zijn eerste (reguliere) tegendoelpunt van dit seizoen slikken. Een snelle counter van Aardenburg resulteerde in de 2-1.

Dat Aardenburg weinig met voetbal heeft, werd daarna vrij duidelijk. Overtreding werd op overtreding gestapeld met een grove charge op Jasper van den Ouden als hoogtepunt. De overtreder mocht van geluk spreken dat de leidsman van dienst slechts een gele kaart toonde. Nelly haar magische spons deed wonderen voor het moment, waar achteraf wel bleek dat er een scheurtje in Jasper zijn enkelband is ontstaan. Sterkte met het herstel!

Na de rust een zelfde spelbeeld. Vogelwaarde dat de bal had en Aardenburg dat vooral probeerde die bal niet te raken. Een kwartier voor tijd mocht Michel van Jole in het veld komen en er was gelijk sprake van een gouden wissel. Hij werd in de spits gepositioneerd, niet veel later diep gestuurd en één op één met zijn directe tegenstander kwam hij als winnaar uit de bus: 3-1.

Een wedstrijd om maar snel te vergeten. Dit had hoofdsponsor Marc van Café ‘t Karrewiel ook door. Hij nodigde de eerste selectie uit om heerlijke mosselen te komen eten, waar dan ook met veel plezier van werd genoten. Marc, hartstikke bedankt!

Volgende week spelen we tegen een eveneens groen-zwarte tegenstander. Dan mogen we op bezoek bij Rimboe, wat een verdienstelijk seizoen draait en dezelfde papieren als ons vlaggenschip mag overleggen. Het doelsaldo bepaalt dat zij op plaats 2 en Vogelwaarde op plaats 3 staan. Tot dan!