Vogelwaarde trekt derby over de streep

Waar Vogelwaarde de vorige wedstrijd nog met lege handen bleef tegen het altijd lastige NVS, kreeg het deze keer tegen buurman Graauw een beter resultaat. Door doelpunten van Jeffrey en Rick kon het een 2-1 overwinning overleggen.

Vogelwaarde – NVS

Vorige week kwam NVS op bezoek. Deze altijd lastige tegenstander lijkt altijd nét een extra stapje te kunnen zetten tegen onze groen-witten. Dat bleek ook wel, want hoe onze aanval ook opgezet werd, zelfs met 10 man, de bal wilde er niet in. Zelfs na 11 minuten blessuretijd stond een minimaal verlies van 0-1 op het bord.

Een week later de derby tegen Graauw. Nadat beide voorzitters shirtje hadden mogen ruilen met KNVB afgevaardigde Spinnewijn, kon scheidsrechter Lernhout de wedstrijd beginnen. Vogelwaarde begon scherp en trok de wedstrijd langzaam naar zich toe. Enkele speldenprikjes werden toegediend, maar de eerste grote kans kwam van Martijn. Zijn schot leek het doel in te vliegen, maar met een katachtige reflex begon keeper Mouthaan aan zijn goede wedstrijd. Zo bleef Vogelwaarde aanval na aanval opzetten, maar het vizier voorin stond niet op scherp.

Na de thee eenzelfde spelbeeld. Na een klein kwartier voetbal in de tweede helft, was het de aanvoerder die de score opende. Met een hard schot van afstand wist Graauw geen raad en deze bal belande achter de doelman in het doel: 1-0. Eenzelfde actie van Martijn als in de eerste helft stuitte wederom op de keeper, waarna Graauw wat in het zadel werd geholpen. De groen-witte verdediging van Vogelwaarde verslikte zich in een snelle counter, waarna Graauw de 1-1 kon maken.

Het slotakkoord was wederom voor Vogelwaarde. Na een mooie aanval werd Bjorn Luijcks gevloerd in het strafschopgebied, waarna Jeffrey Geers met een veredelde Panenka keeper Mouthaan omzeilde. De 2-1 die op het scorebord verscheen, was meteen de eindstand. Volgende week komt HSC’28 op bezoek, die sinds afgelopen zondag (verlies op SDO’63) op plaats 5 op de ranglijst staat. Vogelwaarde kan dan goede zaken doen in de derde periode, want deze wedstrijd is van de laatste competitieronde naar 17 november verplaatst. Jullie zijn van harte welkom om ons vlaggenschip te komen aanmoedigen!

1. Rimboe 20 pt

2. NVS 19 pt