3e: TD Van Delft wint de wedstrijd voor zijn team

Terde behaalde opnieuw een zakelijke overwinning op een helemaal niet zo zwak Clinge 3. Oud 1e elftal coryfeeën Drumont, Verlinde en Coenen maakten er hun opwachting. Met 15 spelers was er een grote selectie deze middag. Dat betekende keuzes maken. Met een uitstekend doordacht wisselbeleid zorgde TD Van Delft zowel voor als na rust voor gelijkwaardige elftallen. Om te beginnen in doel Perry, achterin Jimmy, Artjan, Bram en Wilco, een middenveld met Sebastiaan, Koen, Harold en Seppe en voorin Bart en Majed.

Na wat plaagstootjes van Clinge mocht Vogelwaarde een penalty nemen, vanwege een optelsom van twee handsballen. Bart klaarde de klus en de 1-0 stond op het bord. Niet lang daarna een verre voorzet die minutenlang onderweg was en bij de tweede paal beheerst werd binnen gekopt door de man-of-the-match. Clinge was aangeslagen en voelde zich regelmatig onrecht aangedaan door de prima leidende arbiter Duerinck.
Een vlotte aanval over de rechterflank resulteerde in een vakkundige intikker van Majed. Even gingen we zweven en dat werd direct afgestraft. De onnodige 3-1 viel net voor rust.

In de tweede helft kwamen Tom, Steven en Maarten in het veld voor Jimmy, Wilco en Koen. De verwachte stormloop van Clinge bleef uit. Steven had z’n tegenstander, net als Wilco, goed onder controle. Bram draafde met succes vele meters achter Verlinde aan. Maarten, die duidelijk nog moet wennen aan de strakke regels rondom het aanmelden voor een wedstrijd en het hogere tempo bij Terde, zorgde dat Drumont geen bal raakte. De al wekenlang op hoog niveau acterende assistent scheidsrechter Bastiaan vlagde opnieuw scherp en foutloos.

Terde ging verder met aanvallen en de vloeiende combinaties volgden elkaar in hoog tempo op. Na een mooie steekpass en dito voorzet tekende Bart voor de 4-1. Carlo mocht na lang blessureleed en een bezoek aan 020 zijn opwachting maken voor de moegestreden Majed. De snelste Lambert verhuisde naar de felbegeerde positie voorin. Dat resulteerde in verschillende doelrijpe kansen, maar het vizier stond deze middag regelmatig richting Schapershoek.

Clinge mocht na de 4-2 even hopen. Die hoop werd vakkundig de vette grond in geboord na de 5-2. Een voorzet van Artjan, die deed denken aan vroegere tijden, kreeg het nodige zetje mee van opnieuw Bart.
Toen was de pijp leeg. Uitspelen maar en de punten bij schrijven. Na afloop van de wedstrijd werden de jubileum loten dankbaar in ontvangst genomen en ging iedereen blij naar huis.

HDR