Oorwassing voor Terde tegen angstgegner HVV’24 4

Deze zondag mochten we weer aan de slag tegen HVV’24 4. Na het verzamelen in de kantine van HVV mochten we ons gaan voorbereiden op de wedstrijd. Maar daar begonnen de problemen al. Aangekomen bij de kleedlokalen, bleken deze nog op slot te zijn. Dus kon het Terde buiten in de regen wachten op de sleutel. Of het de bedoeling was van HVV om ons hiermee al uit ons spel te halen, zullen we nooit achter komen. Feit is wel dat de vertraging voor een ultrakorte warming-up zorgde. De aanvang van de wedstrijd was stipt om half elf. Tweede verrassing was het kunstgras waar we op mochten aantreden.

De opstelling zondag was als volgt: uw verslaggever in de goal (voor het eerst dit seizoen, na blessureleed). Verdediging van links naar rechts: Carlo, Tom, Bram, Wilco. Middenveld: Zeppe, Maarten, Harold, Mattijs. De spitsen waren Bart en Sander. wij mochten met de aftrap beginnen. Onthoud dit goed geachte lezers, want onze spelers hadden er later moeite mee.

Het was in het begin even zoeken en wennen aan het kunstgrasveld. En aan de rappe spitsen van HVV. Na niet al te lange tijd vond Wilco dat de keeper geen goede warming up had gehad. Na een te late tackle werd de bal terecht op elf meter gelegd. De strafschop werd goed genomen en ging tot mijn spijt langs mijn vingertoppen de goal in. Daarna ging het spel op en neer, met vooral veel slecht voetbal van onze kant. Passes die niet aan kwamen, onnodige overtredingen… Daardoor werd het, zoals eigenlijk altijd tegen HVV, al snel van beide kanten grimmiger. HVV kwam er een paar keer goed op snelheid doorheen, maar dat leidde niet tot een doelpunt. Zelf kregen we niet veel mogelijkheden. Maar opeens ontstond er een kans van Maarten, die de bal in de schoot geworpen kreeg door de HVV goalie en hem overweldigend binnen schoot. Nou ja, hij schoot hem in ieder geval hard en zuiver genoeg, zodat de keeper van de tegenstander er geen zin meer in had om hem tegen te houden. Aan het eind van de eerste helft moest Bart het veld verlaten vanwege een blessure. De korte warming-up eiste zijn tol. Jimmy werd snel van de bank getrommeld om de laatste minuten in de eerst helft vol te maken. Uiteindelijk mochten we met een 1-1 stand het kleedlokaal op gaan zoeken voor de rust. Die was gelukkig nu wel open.

In de rust werd er uiteraard vooral veel geklaagd over de tegenstander en het veld (en niet over ons eigen erbarmelijke spel). Begrijpelijk, want kunstgras blijft kut. De TD besloot om Zeppe wat rust te geven. Daardoor kwam Jimmy op de linkshalf te staan en Majed in de spits naast Sander. Daar wordt op de deur geklopt. Hard geklopt. Zacht geklopt. We mochten beginnen aan de tweede helft. Sander ging keurig klaarstaan voor de aftrap. Maar na wat roepen en deskundig advies van de scheidrechter had hij uiteindelijk door dat hij de eerste helft ook al afgetrapt had.

Eigenlijk ging in de 2e helft alles compleet fout. Ik weet niet hoe iedereen uit de kleedkamer kwam, maar het was niet om aan te zien het was nog slechter dan de eerste helft. In plaats dat we HVV uit het spel haalden, deden we dat vooral bij onszelf. Het duurde nog geen 5 minuten voor de 2-1 op de borden stond, na een corner. Daarna ging het van kwaad tot erger. Na smerig natrappen op Bram mocht een speler van HVV het veld verlaten. Tot onze verbazing mocht er na 10 minuten wel een ander speler terug het veld in van de scheidsrechter. Maar goed, ondertussen liet ook onze TD zich niet onbetuigd. Wat HVV kan, kan ik ook, dacht hij waarschijnlijk. Het gevolg was dat ook Jimmy het veld mocht verlaten

voor de rest van de wedstrijd. Het middenveld viel uit elkaar, het was niet meer te belopen voor een aantal spelers. Na 10 minuten mocht Zeppe er weer in. Na de zoveelste overtreding vlak buiten de 16 kreeg HVV een vrije trap op een gevaarlijke positie. Deze werd richting de kruising geschoten, maar werd knap gepakt door uw verslaggever. Dat was waarschijnlijk ook het moment dat Marc besloot dat ik Man of the Match werd. Minpuntje: ik moest wel een corner weggeven. In het restant van de wedstrijd ging het ‘spel’ op en neer met voornamelijk veel gezellige overtredingen, opstootjes en akelige verwensingen over en weer. HVV wist nog 3 keer het net te vinden. Een goed schot van een middenvelder spatte op de lat uiteen, waarna de terugvallende bal vakkundig tegendraads werd ingekopt. Daarna was er nog een goed tegendraads schot in de verre hoek na een snelle uitbraak. En de 5-1 was ook gelijk de mooiste van de dag: een subtiel lobje over uw verslaggever.

Eindconclusie van uw verslaggever: we waren teveel met de tegenstander en het veld bezig, in plaats van met voetballen. Onwaardig voetbal van beide kanten. Helaas begint dit structureel te worden tegen HVV. Respect voor de scheidsrechter, die het niet makkelijk had deze pot! Aan hem lag het gelukkig niet.

Gelukkig is het nu winterstop, dus kunnen we de wedstrijd snel vergeten en onszelf opladen op de tweede helft van het seizoen… P.S. Ik ben altijd beschikbaar voor het Terde. Dus als het nodig is, ben ik er jongens! Hopelijk wel met betere resultaten!

Uw verslaggever deze week: J.B.
Eindredactie: S.D.S.