Terde doet zichzelf tekort tegen koploper

Zondag 8 maart mocht het Terde eindelijk weer eens de wei in. En wel gelijk tegen de koploper: Philippine 3. Een wedstrijd met veel belangen, de koppositie stond immers op het spel. De uitwedstrijd eerder dit seizoen werd met 1-2 gewonnen. Zouden de groen-witten weer in staat zijn deze sterke tegenstander te verslaan?

De opstelling voor deze topper: Perry in de goal. De verdediging werd gevormd door Harold, Artjan, Steven en niemand minder dan Seppe.
Op het middenveld stonden, Koen, Bram en Wim(pie). De flanken werden gevuld door Sebas en Mathijs. Eenzaam en alleen in de spits stond onze rots (normaal gezien) in de branding: Sander. De bank werd warmgehouden door Majed, Bart, Roy en Wilco. Onze lul van een vlagger was vandaag TD van Delft, die onlangs het advies van de orthopeed kreeg om nooit meer te voetballen. Dat advies gaven wij hem een aantal jaar geleden al, maar dat terzijde…

De 1ste helft ging het spel lekker op en neer. Het werd een helft waar we veel meer mee moesten doen. Helaas deden we dat niet. Waar wij nalieten de kansen te benutten, was het Philippine dat wel het net wist te vinden. Na een curieuze uitkomst van de keeper en een voorzet, viel de 0-1. Althans dat dachten we, totdat onze grote lul zijn vlag omhoog stak (volkomen terecht natuurlijk). Na aanhoudend commentaar mocht een speler van Philippine even 10 minuten afkoelen. We kregen vervolgens kansen, maar de goals bleven helaas uit. Na een goede uitbraak van Philippine kwam de 0-1 uiteindelijk toch nog voor rust op de borden te staan. De keeper was kansloos, al raakte hij de bal nog wel net met zijn noppen.

Na een heerlijke bak thee en een kansloos tactisch praatje begonnen we vol vertrouwen aan de 2de helft. Opnieuw kwamen er kansen genoeg, maar het vizier stond vanmiddag niet op scherp. Ook Philippine liet zich gelden. En schot op doel kon nog net door Perry worden gepareerd. De daarop volgende hoekschop zal hij hopelijk snel vergeten. De bal daalde onverwachts snel door de wind, waardoor onze keeper er met zijn volle 1,50 meter onderdoor ging en de bal vakkundig binnen kon worden gekopt: 0-2.

Kansen op de aansluitingstreffer bleven in het restant van de wedstrijd komen voor Terde, maar op 1 of andere manier mocht het niet zo zijn vandaag. Nadat ook Philippine nog een boel kansen mistte, viel dan alsnog de 0-3. Het was vandaag zo’n dag dat het helaas niet zo mocht zijn voor ons, ondanks de belofte van een bak bier bij winst van onze mental coach MvD.

Een dag om snel te vergeten. Volgende week treden we weer vol frisse moed aan, thuis tegen Hontenisse.

PB, alias PP