Missen

“Ik mis de mensen van de club.” Dit bericht ontving ik enkele weken geleden van een vrijwilliger. Het raakte me, omdat het zo treffend het gevoel weergeeft waar velen van ons mee rond lopen. Al weken lang moeten we het doen zonder onze grote hobby. Geen wedstrijden, geen gekkigheid in het kleedlokaal, geen gezellig praatje langs de lijn of oeverloze discussie in de kantine. We missen het.

Hoe leuk is het daarom, dat we sinds kort weer voorzichtig actief zijn. Eerst met de jeugd, nu ook met de senioren. Fijn om elkaar weer te zien en lekker bezig te zijn op het veld. Wel een uitdaging voor de trainers om passende oefeningen te blijven bedenken. Ook onze vrijwilligers van de klusploeg mogen, trappelend van ongeduld, weer van start gaan. Er is vanalles te doen en het gezamenlijke bakje koffie zal smaken. De velden zullen er na het sproeien piekfijn bij liggen.

Eigenlijk zouden we nu volop bezig zijn met de voorbereidingen voor ons 75-jarig jubileum. Het programma stond in de steigers, maar helaas. In het geplande weekend zal het rustig blijven op het sportpark. We hopen maar dat het volgend jaar wel lukt. Jammer genoeg ook geen Beach dit jaar. Halverwege het draaiboek ging er een dikke streep door. De mannen en vrouwen van die club missen elkaar ook. De commissies van het jeugdtoernooi en het jeugdweekend hoefden niet eens te beginnen.

We zullen de komende maanden afwachten hoe het zich ontwikkelt en volgen de instructies netjes op. Mogelijk gaan de trainingen wat langer door dan gebruikelijk. De competitiestart zou op 1 september zijn. Hopelijk dan ook met een geopende kantine, waarbij de 1,5 meter afstand nog een uitdaging wordt.

Verder is op dit moment nog onduidelijk hoe de competitie-indeling bij het 1e elftal eruit zal zien. De komende weken gebruikt de KNVB om te inventariseren bij de verschillende verenigingen in de 4e en 5e klasse. Vervolgens gaan ze de puzzel leggen. Het jeugdbestuur is de nieuwe teamindelingen voor de jeugd nu met zorg aan het samenstellen. Meer informatie daarover volgt in juni.

Al met al maken we een bijzondere periode mee. Onze sponsors wens ik sterkte toe in deze lastige, onzekere tijden. Allemaal bedankt voor alle begrip en inzet en bovenal een goede gezondheid gewenst. We gaan er volgend jaar met iedereen een mooi jubileumjaar van maken!

Harold de Rijk, voorzitter